Fernando Alonso va entrar en la història de Ferrari després d'aconseguir la victòria en el Gran Premi de Bahrain i convertir-se en el quart pilot en la història de l'escuderia, l'única que ha participat en tots els campionats del món des de la seva creació, el 1950, en obtenir el triomf el dia del seu debut. La tasca d'Alonso no era fàcil, perquè davant tenia el seu company d'equip, el brasiler Felipe Massa. Ambdós havien estat advertits perquè no creassin situacions de perill en el primer revolt, sobretot amb els cotxes plens de benzina. El dematí els enginyers van decidir el canvi dels motors, per precaució, perquè presentaven algunes anomalies, no greus, i era millor no arriscar.
Alonso va sortir millor que Massa, va entrar en el primer revolt per l'exterior, la qual cosa el va deixar més ben situat per al segon i llavors va superar el brasiler per situar-se segon darrere l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull-Renault), que va sortir primer. Vettel controlava la cursa. El seu avantatge màxim va ser de només 5,5 segons en la volta 15, just quan Alonso es va aturar a canviar els pneumàtics, per muntar fins al final els composts de goma més dura. A partir del canvi de gomes, que Vettel va fer en la volta següent, igual que Massa, Alonso va començar a pressionar l'alemany, que va sofrir una davallada de potència al motor, fet que va facilitar que el nou pilot de Ferrari passàs al primer lloc.
Massa va imitar poc després Alonso, que va marcar dues voltes ràpides consecutives i dissipava qualsevol dubte de qui era el nou favorit per vèncer la correguda. A més, Felipe Massa va tenir problemes d'escalfament al cotxe, raó per la qual gastava més benzina i va haver de baixar en les darreres quinze voltes el ritme per poder arribar a la meta. Alonso va aconseguir la victòria en la primera cursa amb Ferrari, un fet que abans només havien assolit el finlandès Kimi Räikkönen (2007), el britànic Nigel Mansell (1989) i l'italonord-americà Mario Andretti.
Després dels Ferrari d'Alonso i de Massa, en tercera posició va acabar el britànic Lewis Hamilton (Mclaren-Mercedes), mentre que Vettel salvà el quart lloc per davant dels pilots de Mercedes, els alemanys Nico Rosberg i Michael Schumacher.
Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari), després d'una bona correguda, va finalitzar en tretzena posició i la volta ràpida va ser la vuitena. Així mateix, va acabar per davant del seu company d'equip, el suís Sebastien Buemi, amb una de tàctica més agressiva de dues aturades per canviar pneumàtics. Un altre espanyol, Pedro Martínez de la Rosa (Sauber-Ferrari), va haver d'abandonar en la seva tornada a la competició. Anava en la dotzena posició i podria haver acabat, però un problema hidràulic li ho va impedir en la volta 28 de les 49 que formen la prova.
Els dos cotxes de l'equip Hispania van haver d'abandonar: l'indi Karun Chandhok ho feia en la primera volta després d'una col·lisió i el brasiler Bruno Senna ho feia en la 17 per un problema al motor del seu bòlid.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
INDIGNANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Si els balears volem veure la F1, ho hem de fer a través de La Sexta (en castellà). De què serveix "tenir sa fórmula" (com diven a IB3), si llavors no podem veure ses carreres en la nostra llengua? L'any passat, es podia seguir la F1 per la web de TV3, però enguany ni això podem fer.