El 2009 va ser un dels anys més avorrits dels darrers temps en el gran circ. BrawnGP i el seu doble difusor van dominar àmpliament la primera part i van acumular prou avantatge per "adormir-se" en la resta de campanya davant els errors dels seus rivals.
McLaren i Ferrari tot just van aparèixer; Renault serà recordada més per la seva sanció pel cas Singapur 2008, i la cosa més positiva va ser veure el creixement de Red Bull com una nova escuderia disposada a donar batalla.
Ara, BrawnGP és MercedesGP i defensarà títol amb la dupla alemanya composta pel Kàiser Schumacher, que torna després de tres anys aturat, i pel jove Nico Rosberg.
Tots dos hauran de barallar-se per defensar la corona que va conquerir Jenson Button, que se'n va anar a McLaren per formar també un duet perillós amb el seu compatriota Lewis Hamilton, campió el 2008 i que tindrà novament un altre "gall al corral", com va passar el 2007 amb la presència de Fernando Alonso, una societat que va arribar a bon port.
La participació de l'asturià a Ferrari és la gran atracció de la temporada. El pilot d'Oviedo va passar dos anys discrets a Renault, sobretot el segon, i ara, a bord d'un "bòlid vermell", intentarà recuperar la glòria perduda i lluitar pel seu tercer títol mundial al costat de Felipe Massa.
Però, a més, en aquest mundial hi prenen part tres pilots més de l'Estat espanyol. Al costat d'Alonso hi ha Jaume Alguersuari, a Toro Rosso, que continuarà amb el seu aprenentatge, i el veterà Pedro Martínez de la Rosa, el segon de més edat després del Kàiser. El barceloní, després de molts anys de provador a McLaren, ha agafat gairebé el seu darrer tren amb BMW-Sauber.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.