TW
0

El Gran Premi de Bahrain obrirà aquest diumenge el Mundial 2010 de Fórmula 1, marcat per la presència de Fernando Alonso amb Ferrari, escuderia amb la qual cerca recuperar una glòria perduda els darrers anys. El campionat té un marcat accent espanyol i noves regles que pretenen augmentar els avançaments. A més, hi torna l'alemany i set vegades campió del món Michael Schumacher.

El 2009 va ser un dels anys més avorrits dels darrers temps en el gran circ. BrawnGP i el seu doble difusor van dominar àmpliament la primera part i van acumular prou avantatge per "adormir-se" en la resta de campanya davant els errors dels seus rivals.

McLaren i Ferrari tot just van aparèixer; Renault serà recordada més per la seva sanció pel cas Singapur 2008, i la cosa més positiva va ser veure el creixement de Red Bull com una nova escuderia disposada a donar batalla.

Ara, BrawnGP és MercedesGP i defensarà títol amb la dupla alemanya composta pel Kàiser Schumacher, que torna després de tres anys aturat, i pel jove Nico Rosberg.

Tots dos hauran de barallar-se per defensar la corona que va conquerir Jenson Button, que se'n va anar a McLaren per formar també un duet perillós amb el seu compatriota Lewis Hamilton, campió el 2008 i que tindrà novament un altre "gall al corral", com va passar el 2007 amb la presència de Fernando Alonso, una societat que va arribar a bon port.

La participació de l'asturià a Ferrari és la gran atracció de la temporada. El pilot d'Oviedo va passar dos anys discrets a Renault, sobretot el segon, i ara, a bord d'un "bòlid vermell", intentarà recuperar la glòria perduda i lluitar pel seu tercer títol mundial al costat de Felipe Massa.

Però, a més, en aquest mundial hi prenen part tres pilots més de l'Estat espanyol. Al costat d'Alonso hi ha Jaume Alguersuari, a Toro Rosso, que continuarà amb el seu aprenentatge, i el veterà Pedro Martínez de la Rosa, el segon de més edat després del Kàiser. El barceloní, després de molts anys de provador a McLaren, ha agafat gairebé el seu darrer tren amb BMW-Sauber.