Rafel Nadal torna aquesta setmana al circuit en el primer Màster 1.000 de la temporada, al desert d'Indian Wells, on es disposa a defensar el títol conquerit l'any passat. D'ençà que va sofrir un trencament fibril·lar al genoll dret, el 26 de gener, en els quarts de final de l'Obert d'Austràlia contra el britànic Andy Murray, Nadal no ha disputat cap torneig. S'ha perdut, entre d'altres, els de Rotterdam i Dubai, i la seva participació en l'eliminatòria de Copa Davis contra Suïssa a Logronyo.
L'estat de forma de l'actual número 3 del món és una incògnita, encara que el seu oncle i entrenador, Toni Nadal, va assegurar que les sessions realitzades a Manacor, en les quals ha tingut com a companys de treball Marc López, Marc Marco i Tomeu Salvà, entre d'altres, li han tornat la forma que va mostrar fins just abans de caure lesionat, quan havia guanyat l'exhibició d'Abu Dhabi i arribat a la final de Doha. "Els entrenaments han estat molt bons i durant la darrera setmana els hem intensificat. De moral està molt bé, amb moltes ganes, però això s'aconsegueix també amb victòries", va dir Toni Nadal.
"El veig molt bé, tal com estava abans de la lesió, però li falta la competició. Té ganes de ser allà a dalt i ha viatjat sabent que pot fer-ho, però el tennis és com un examen en el qual gairebé mai no hi pots anar amb tot sabut. No obstant això, el veig molt preparat, afegí. "Ara no pensa que és al tercer lloc mundial. Allò que és més important és ser competitiu", considerà l'entrenador, que davant d'aquesta gira en superfície dura, que després continuarà a Miami, va comentar que han treballat també tècnicament: "Cercam sempre evolucionar i hi estam disposats, però sabent quina és la nostra especialitat".
Nadal, amb 15 Màsters 1.000 en el palmarès, un menys que Roger Federer, es trobarà a Indian Wells, torneig que ha guanyat en dues ocasions (2007 i 2009), amb el millor del circuit. Hi serà Federer, campió tres vegades (2004, 2005 i 2006); el serbi Novak Djokovic, vencedor el 2008; el nord-americà Andy Roddick; el britànic Andy Murray. Amés, significarà la reaparició de l'argentí Juan Martín del Potro, que des que va caure davant del croat Marin Cilic a Melbourne no ha jugat cap torneig, preservant el seu adolorit canell.
El torneig té una gran tradició a la costa californiana i l'any passat van ser 332.498 espectadors els que van acudir a aquestes pistes. En el quadre femení, la russa Vera Zvonareva defensa el títol i es trobarà en un potencial duel de tercera ronda amb la sèrbia Ana Ivanovic, guanyadora del 2008. La també russa Svetlana Kuznetsova, finalista dues vegades, parteix com a primera favorita, mentre que la danesa Caroline Wozniacki és la segona. Així mateix, hi haurà dues jugadores que caldrà seguir: la russa Maria Sharapova, que reapareix després de la caiguda en la ronda inicial d'Austràlia, i la belga Justine Henin, que torna per primer pic en quatre anys al desert californià.
Nadal no sap encara qui serà el seu rival
Rafel Nadal ha quedat exempt de la primera ronda del torneig d'Indian Wells, com també hi han qudat Fernando Verdasco, Juan Carlos Ferrero, David Ferrer, Tommy Robredo, Albert Montañés i Feliciano López. Tant el manacorí com la resta no sabran el nom del rival fins que es resolgui la fase prèvia i la primera ronda. El que sí que sap ja Nadal és que en quarts podria trobar-se amb el rus Nikolai Davidenko, cinquè preclassificat i que l'ha superat en els tres darrers enfrontaments. Així mateix, en la quarta ronda, si no hi ha sorpreses, es podria trobar amb un dels dos nord-americans en millor forma i que més destaquen en pista ràpida, John Isner (quinzè preclassificat) o Sam Querrey (17). El primer ha vençut aquesta temporada el torneig d'Auckland i el segon, el de Memphis. Federer podria trobar-se al camí amb el nord-americà Andy Roddick i el britànic Andy Murray, 8è i 4t de l'ATP.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.