TW
0

El Bizkaia Arena de Bilbao, 49 anys després, serà l'escenari d'una nova edició de la Copa del Rei, en la qual el Caja Laboral defensa el ceptre aconseguit l'any passat a Madrid i en la qual el FC Barcelona es presenta amb la traça de clar candidat a un títol que se li resisteix en els darrers anys. Una Copa en què s'esperen sorpreses i que augurarà "clàssics" des dels quarts de final. A més, Navarro, Splitter, Bullock, Suárez, Claver, Tucker i companyia somien mostrar la seva millor versió per liderar els seus al triomf.

El partit que obrirà el foc serà el València-Estudiantes, un duel de dos equips acostumats a trobar-se en aquesta cita. L'intractable Barça de Xavi Pascual també s'estrenarà en la primera jornada davant el Cajasol, una de les sorpreses de la competició. Els plats forts dels quarts seran per a divendres. El derbi basc, que enfrontarà el Bizkaia Bilbao Bàsquet, amfitrió de la cita, i el vigent campió, el Caja Laboral, en un atractiu partit que té com a únic precedent les semifinals de 2008, quan els bilbains gairebé arriban a sorprendre. Tancant els quarts, un dels clàssics del bàsquet estatal, Madrid-Joventut. Els de Messina no atravessen el millor moment després d'encadenar dues derrotes consecutives; i el DKV, liderat per Clay Tucker, vol tornar a lluitar pel títol.

Elogis i prudència

El tècnic del Bilbao, Fotis Katsikaris, se sumà a l'àmplia majoria que dóna el Barça com a favorit. "Ve com el gran favorit. Després veurem què passa perquè, per història, sempre hi ha moltes sorpreses a la Copa. Però enguany el Barça és a un altre nivell", assegurà. El capità blaugrana, Roger Grimau, va apel·lar a la prudència. "Com a capità, jo som el més prudent. Si no estam el nostre millor nivell, no guanyarem, d'això no n'hi ha cap dubte", digué.