La XIX Challenge Volta a Mallorca obrirà un any més la temporada ciclista a l'Estat espanyol, en una edició en què destaca una etapa inèdita, amb inici i final a Deià, i la creació d'una nova classificació combinada. Set esportistes illencs formaran part del grup -Joan Horrach (Katusha), Vicenç Reynés (Columbia), Marc Reynés (PKS Whirlpool), Lluís Mas (Burgos Monumental) i els components de la selecció espanyola de pista Toni Tauler, David Muntaner i Albert Torres- i, al costat d'aquests corredors, hi rodaran també Alejandro Valverde, els germans Frank i Andy Schleck i Óscar Freire. Hi haurà un total de 20 equips, deu dels quals pertanyen a la categoria UCI Pro Tour.
La prova va ser presentada ahir al Palma Arena i va tenir la presència dels consellers de Turisme i d'Esports del Govern, Miquel Ferrer i Mateu Cañellas; del director insular d'Esports, Toni Seguí, i el director general d'Unisport Consulting, Manuel Hernández.
Aquest darrer va agrair l'esforç fet per les diferents institucions que col·laboren amb la competició i pels ajuntaments, "sobretot en aquests temps de crisi". Així mateix, assegurà que l'organització no deixarà passar ni un minut quan acabi aquesta edició per començar a preparar-ne la pròxima, la qual representarà el vintè aniversari de la Challenge. Hernández apuntà també que la prova vol potenciar el model Challenge, ja que, a parer seu, cinc curses d'un dia és el format més espectacular. A més, donà suport al bunyolí Toni Colom -actual vencedor-, que formarà part de l'organització.
La Challenge començarà el proper dia 7 amb la disputa del Trofeu Palma, una etapa que discorrerà per un circuit urbà d'11,6 km pel passeig marítim de Palma, al qual es faran 10 voltes, amb un recorregut total de 116 km.
En la segona jornada, l'etapa, de 172,4 km, sortirà de Son Servera i, després de superar quatre colls de quarta categoria, finalitzarà a Cala Millor. Les primeres dificultats muntanyenques serioses arribaran dimarts amb la jornada d'Inca. Amb sortida i arribada a la capital del Raiguer, l'etapa, de 152 km, tindrà com a principal atractiu el pas pel coll de Sóller i el puig Major.
El quart dia de competició tindrà una etapa inèdita, amb sortida i arribada a Deià, el poble de Joan Horrach i dels germans Reynés. Tres ports de tercera categoria i un de segona faran d'aquesta jornada, que té un recorregut de 143 quilòmetres, una de les mes decisives per a la classificació final. Per acabar, la clàssica Magaluf-Palmanova tancarà la Challenge dia 11 amb un recorregut de 158,8 quilòmetres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Som un treballador que cada dia, per guanyar-me el pa, tenc que translladar-me a Sóller. L'any passat vaig sofrir durant tres dies retencions de tràfic per causa de la cursa. I sempre en les mateixes hores. Durant molt de temps aturats a la carretera per deixar passar a aquests senyors amb bicicleta. En anys anteriors iguals. Agrairia una millor planificació i que les rutes dels ciclistes estiguin millor repartides per la nostra geografia.