Aduriz, de cap, inaugurà el marcador. | FELIX ORDONEZ

TW
0

No va poder ser. Eliminats! El Mallorca guanyà el Getafe (0-1), però va dir adéu a la Copa del Rei en els quarts de final. Un gol de cap d'Aduriz en temps de perllongació de la primera meitat alimentà la il·lusió dels mallorquinistes, però en la represa el duel embogí, els dos equips disposaren d'oportunitats, però el marcador ja no es va moure. Gregorio Manzano, d'inici, no va fer ni una sola concessió, ni als futbolistes que havien jugat habitualment a la Copa. Ahir, deixà Lux a la banqueta i Aouate, titular indiscutible a la Lliga, se situà sota els pals. En defensa, Josemi i Ayoze ocuparen les bandes amb Rubén i Nunes com a centrals. En el centre del camp, Martí i Mario foren els encarregats d'ordenar i distribuir el joc del Mallorca, mentre que Julio Àlvarez i Castro es col·locaven a dreta i esquerra. Aduriz, com és habitual, fou l'home més avançat, amb Borja Valero just per darrere. Míchel, per part seva, alineà també un onze de garanties, tot i que sí que deixà a la banqueta alguns dels indiscutibles a la Lliga.

El Reial Mallorca sortí decidit a aconseguir un gol ràpid, intentà des del primer minut manejar el partit, controlar la pilota i es convertí en dominador clar. Tanmateix, acaparar la possessió de la pilota -just ho feren de manera intermitent- va fer possible que el Getafe, al contracop, disposàs d'ocasions clares per avançar-se al marcador.
El Mallorca jugava amb la defensa avançada i tenia serioses dificultats quan els futbolistes del Getafe aconseguien recuperar l'esfèric. Gavilan, abans que es complís el primer quart d'hora, va fer una excel·lent passada a l'interior a Miku, que el davanter dels madrilenys no rematà, perquè Rubén s'hi avançà.

Així, el Getafe disposà de les més clares oportunitats en el tram inicial. Faltava només un minut perquè es complís la primera mitja hora de joc quan Mejuto González assenyalà penal de Rafa a Castro. Aduriz executà el llançament i Ustari encertà a rebutjar l'esfèric a córner. Quin desastre! Quina llàstima! El Getafe disposà encara d'alguna ocasió, però Albin no encertà. I quan el resultat inicial semblava ja una sentència definitiva abans d'arribar al descans, Aduriz rematà de cap un córner botat per Julio Àlvarez i superà Ustari. Quin golarro! El Mallorca, d'aquesta manera, alimentava la il·lusió per a la classificació. Quedaven quaranta-cinc minuts i un gol més ficava el conjunt de Manzano a les semifinals de la Copa.

Míchel intentà donar major profunditat al seu equip i donà entrada a Pedro León en substitució de Pedro Rios. La represa s'inicià amb un ensurt, ja que Albin envià la pilota al fons de la porteria d'Aouate. Mejuto encertà en anul·lar el gol, atès que el davanter madrileny s'ajudà amb la mà per controlar la pilota. El Mallorca no tardà a disposar també d'una clamorosa oportunitat. Rubén, quan es complia el minut 50, enviava la pilota fora amb el cap. El conjunt de Manzano havia tingut la classificació a les mans, però... No es poden fallar ocasions tan clamoroses. El duel no tenia un dominador clar i la pilota viatjava de porteria a porteria. El partit embogí per moments, però el marcador continuava amb mínim triomf dels vermells -ahir, de blanc-. Manzano cercà solucions i donà més poder ofensiu a l'equip. Keita aparegué sobre la gespa en substitució de Julio Àlvarez i Borja Valero es col·lacà a la banda.

El tram final fou vibrant. La diana podia arribar en qualsevol moment i en una porteria o altra. Era imprescindible marcar i el tècnic del Mallorca donà minuts al davanter Sergi Enric, que suplí Martí. Res no va poder fer. El Getafe, amb el Mallorca necessitat i ja sense temps, disposà d'alguna clara oportunitat per igualar el matx, però Aouate, una vegada més, demostrà la seva indiscutible qualitat. I Mejuto González assenyalà el camí dels vestidors. El Mallorca havia caigut eliminat en una eliminatòria en la qual els madrilenys foren, en el conjunt dels 180 minuts, superiors.