TW
0

Just ha passat poc més d'una setmana des de la sortida del Reial Mallorca de la família Martí Mingarro i la Societat Anòmina Esportiva vermella, que novament és en mans de Mateu Alemany, torna a tenir un possible comprador. Es tracta de l'empresa Batalla Juanola, que dirigeixen els empresaris catalans Joan Batalla Juanola i Marc Toscas i Buxó.

Batalla Juanola, amb seus a Barcelona, Madrid i Londres, és un grup líder en la compra d'empreses que es troben al límit del concurs de creditors amb l'objectiu de reactivar-les i trobar solucions als seus problemes. Ara han tocat a la porta de Mateu Alemany amb el repte de rescatar el club mallorquinista de la galopant crisi econòmica que viu.

Condició indispensable

El grup català, emperò, ha posat com a condició indispensable per tancar l'operació que l'empresariat mallorquí s'impliqui de ple en el seu projecte. Així les coses, en principi, Batalla Juanola està disposat a comprar el club al 50% amb empresaris de l'Illa "solvents i amb credibilitat". Tal com explicà Joan Batalla a dBalears, "la participació de gent de les Illes en el projecte és imprescindible perquè la gestió empresarial del Mallorca sigui fluida, ja que ells coneixen millor que ningú la idiosincràsia del club".

Per tant, la seva idea és funcionar amb un model de consell d'administració paritari (meitat mallorquí, meitat català), que aquest sigui un òrgan actiu en el qual les decisions més importants que afectin el club es prenguin de manera consensuada i no obeeixin als capricis d'una sola persona. Joan Batalla assegura que el seu referent és el model de gestió de Joan Laporta al FC Barcelona.

Tant Batalla com Toscas, que es confessen enamorats de Mallorca, ja han tancat alguns negocis amb empresaris d'aquí, sobretot dins el sector immobiliari i hoteler. Emperò, la seva decisió d'embarcar-se en la difícil aventura de sanejar un club de com el Reial Mallorca representa la seva primera incursió en el món del futbol. Fins ara, les accions iniciades per Batalla Juanola es limiten a la sol·licitud de la documentació comptable del Mallorca.

El grup català just reconeix contactes amb Mateu Alemany via correu electrònic, però tant Batalla com Toscas asseguren que estan al corrent de tots els problemes que han afectat el Mallorca els darrers mesos, de tots els serials que han envoltat la compravenda de l'entitat i de totes les dificultats econòmiques.

Un cop tinguin en poder seu la informació referent a la comptabilitat del Mallorca, aquesta, segons Joan Batalla, serà analitzada al detall per un equip de comptables que treballà per al Futbol Club Barcelona. Els seus càlculs més optimistes asseguren que en el termini d'una setmana estaran en condicions de fer una oferta ferma, però tot dependrà de la claredat i precisió amb què li siguin presentats els comptes.

Batalla i Toscas asseguren que tenen contactes forts amb les cúpules del Barça i de l'Espanyol, respectivament, i que hi hauria directius d'ambdós clubs disposats a donar suport en la gestió del Mallorca. Fins i tot, els empresaris catalans asseguren que tenen aparaulada la incorporació d'una persona mallorquina i de reconegut prestigi perquè es converteixi en el nou director esportiu de l'equip. No en volgueren revelar el nom, però la pista és prou clara.

Finalment, pretengueren deixar ben clar que la seva gestió no s'assemblarà gens a la de la família Martí Mingarro i parteixen de la premissa que "és imprescindible aportar capital propi per tirar endavant el Mallorca".