Nadal copeja una bola durant el partit d'ahir. | JACKY NAEGELEN

TW
0

El tennista Rafel Nadal va firmar el pas als quarts de final del torneig de París, darrer Màsters 1.000 de la temporada, després d'imposar-se amb dificultats a Tommy Robredo (6-3, 3-6 i 7-5), passades dues hores i vint minuts de joc, en una jornada en què van caure alguns dels grans favorits al títol, com l'escocès Murray i el rus Davidenko. El manacorí, que superà moments crítics davant Almagro en la segona ronda, va tornar a viure un partit al límit, tot i que la seva casta, acompanyada d'una millora en el tennis, el varen encaminar cap al triomf, que li permetrà mesurar-se al francès Tsonga, vigent campió del torneig, per assolir un lloc en les semifinals.
Nadal va semblar que volgués dissipar qualsevol possible dubte sembrat ahir amb un sòlid primer set.

Encertat amb el primer servei i dominant els punts des del fons de la pista, el manacorí es va adjudicar la primera mànega per 6-3, després d'aconseguir l'únic trencament de servei del set. No obstant això, el gironí es va omplir de moral i va encadenar accions brillants, que van fer que s'adjudicàs el primer set de la seva carrera davant del número 2 del món (6-3), que va dur el partit a la tercera mànega davant del delit de l'aforament gal, expectant davant del desafiament de Robredo.

Nadal emergeix

En el tercer i definitiu set, amb 5-4 a favor del català i el trencament per tancar la victòria, a Robredo li va tremolar el pols i va deixar escapar la victòria. Davant el balear, aquests errors es converteixen en mortals, perquè si bé encara és lluny de la seva millor versió, Nadal manté intacte el ferotge esperit competitiu. El número 2 del món va renéixer de les seves cendres i va acabar amb Robredo, com un felí que aprofita el temor que li tenen les seves víctimes. Els errors del gironí varen fer esperonar Nadal, que va estar fi en els moments més decisius i continuarà el seu camí cap a París, on cercarà assolir o superar la final que va obtenir l'any 2007. Als quarts l'espera el francès Tsonga, que és el vigent campió del torneig que als vuitens es va desfer del seu compatriota Gilles Simon i no li posarà gens fàcil la victòria al manacorí.