Toni Nadal, entrenador i oncle del tennista Rafel Nadal, va manifestar ahir que sempre ha pretès que el seu nebot fos "una barreja entre esforç i bondat", perquè "l'èxit no es pot entendre si no va acompanyat d'una correcció" en la manera de ser. Toni Nadal va fer aquestes declaracions durant la presentació del I Congrés de joves amb valors: el que de veritat importa, que es durà a terme avui al Palau de Congressos de València i al qual està previst que hi acudeixin més de 1.500 joves. A l'acte de presentació també hi foren el jugador de waterpolo Pedro García Aguado i un dels supervivents de l'accident aeri dels Andes de 1972, Nando Parrado, que al costat de Nadal i del periodista Jaume Sanllorente seran ponents del congrés.
Tots els participants explicaran avui les experiències de les seves vides, en alguns casos amb situacions límit, i com va arribar un moment en què van decidir canviar per tenir en compte valors que van més enllà d'allò que és material i prendre consciència, així, "del que de veritat importa". Toni Nadal va assenyalar que, durant la seva faceta com a entrenador, ha intentat que "Rafel fos, a més d'un bon jugador, una bona persona", i aconseguir d'aquesta manera un tennista que fos una barreja entre "esforç i bondat" i "un exemple per als joves". Per l'entrenador de l'actual número dos del món en tennis, el que de veritat importa és "la felicitat", però el "dilema és com aconseguir-la". Segons les seves pròpies experiències, que ha intentat transmetre al seu nebot, tenir present "la família i l'amistat és bàsic en la vida d'una persona". Així mateix, va concloure que "la bona gent gaudeix molt més de la vida que els altres".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Fer d'en Rafel un espanyolista no crec que sigui motiu d'aplaudiment ni d'elogi. Això fa molt mal als que volem ser ciutadans lliures perquè la "popularitat" d'en Rafel estira molta gent que no té cap criteri sobre el tema.