TW
0

El croat Marin Cilic, quinzè classificat del rànquing ATP, escombrà ahir de la pista el mallorquí Rafel Nadal en les semifinals de l'Obert de la Xina de tennis (6-1 i 6-3).

En una hora i 22 minuts de joc i basant-se en un servei portentós, Cilic enfonsà el manacorí, primer cap de sèrie del torneig i que en cap moment no va parèixer concentrat en el partit.

El jove croat, de 21 anys, no s'havia enfrontat mai amb Nadal i el seu joc, dur, pla, sense concessions a l'intercanvi de cops, semblà incomodar molt el mallorquí.

Una arrancada fulgurant de Cilic, intractable en el servei (sis punts directes en el primer set, vuit en total), i un Nadal desconegut provocaren que el balcànic dominàs amb un 5-0.

Perplex i sense entreveure solucions, el tennista illenc només va poder conservar el servei en un joc de la primera mànega, que el seu rival va acabar guanyant per un rotund 6-1.

El segon set començà com un calc del primer i Cilic trencà el servei de Nadal i s'avançà amb un 2-0.

Tanmateix, algun detal pareixia que canviava en el quart joc, quan el manacorí va tenir la primera pilota de trencament, que no va poder aprofitar.

El número dos de l'ATP es va refermar sobre el ciment pequinès i va arribar a neutralitzar dues bolles de partit amb 2-5 en contra, per capgirar d'aquesta manera la situació i aconseguir el primer break.

El públic xinès s'havia rendit a Nadal i li donava suport. De fet, el mallorquí salvà dues pilotes de partit més amb el servei, però la distància en el marcador era massa gran. El cinquè intent va ser el bo per a Cilic, que guanyava així el matx.

Amb aquest resultat, la final de Pequín serà un duel balcànic entre el serbi Novak Djokovic i el croat Marin Cilic.

Rafel Nadal es traslladarà directament a Xangai, on avui comença el Màsters 1.000, en el qual també serà el primer favorit i no haurà de disputar la primera ronda.

"No es pot perdre d'aquesta manera"

Rafel Nadal va assegurar ahir a Pequín, després de perdre amb el croat Marin Cilic, que "quan no surten bé les coses, el resultat acaba sent negatiu".

Nadal va reconèixer que en el matx amb Cilic havia jugat "molt pitjor que els dies passats, sobretot respecte dels dos enfrontaments anteriors, en els quals vaig demostrar un nivell bastant alt".

"Després d'una bona setmana, no pots acabar perdent per 6-1 i 6-3, i cal millorar per als pròxims compromisos. Es pot perdre, però no d'aquesta manera, perquè vol dir que t'ha faltat creure en tu mateix", assegurà el tennista mallorquí.

Segons el número dos del rànquing de l'ATP, el jove esportista croat, de 21 anys i amb qui no s'havia enfrontat mai, havia començat el partit "molt fort" i traient "molt bé" en tot el primer set, per afegir que era "gairebé incontestable: sempre pots espera alguna errada del rival, però era molt difícil derrotar-lo tenint en compte com ha jugat". "Després, en el segon set, tampoc no he estat prou encertat", conclogué.