Un operari fermat amb un arnès llima la pista. | Ferran Aguiló - Joan Torres

TW
0

Després de molt temps de litigi, els treballs d'adequació de la pista del velòdrom del Palma Arena han començat. Des de principis de setmana els operaris treballen en el llimat de la pista per acabar amb les estelles que s'aixecaven i que convertien la rodadora en un perill. Una vegada polida la pista, s'hi aplicarà un producte que segelli els llistons i impedeixi que s'hi tornin aixecar estelles. Les feines s'allargaran durant una setmana.
L'arquitecte holandès Sander Douma es fa càrrec del cost d'aquests treballs d'acondicionament, que tot i no permetre que s'homologui la pista per part de l'UCI sí que permetrà que s'hi disputin campionat nacionals i que els ciclistes s'hi puguin entrenar. En aquest sentit, el conseller d'Esports del Govern, Mateu Cañellas, destacà que Joan Llaneras continua amb les negociacions amb la UCI, les quals es troben en un aturades en l'intercanvi d'informació entre les parts. La principal deficiència que detectà l'UCI va ser en l'estructura del velòdrom.

Els ciclistes, patrocinats

Els ciclistes més destacats de les Illes signaren ahir amb la Fundació Illesport un contracte de patrocini per l'any 2009 i que està basat en els nous criteris de transparència i suport als esportistes illencs que ha posat en marxa la conselleria presidida per Mateu Cañellas. Marga Fullana, Toni Tauler, David Muntaner i Albert Torres són els corredors que rebran les ajudes, destinades a donar-los estabilitat. Fullana i Tauler percebran 60.000 euros, Muntaner 30.000 i Torres 10.000, xifres que resulten els nous criteris, que eliminen les distincions que es feien per gènere i entre olímpics i paralímpics i, a més, no estan sotmeses a resultats concrets.