Trulli, Vettel i Hamilton en el pòdium. | KIM KYUNG-HOON

TW
0

L'alemany Sebastian Vettel (Red Bull) es manté en la lluita pel mundial després de la seva indiscutible victòria en el Gran Premi del Japó. Va ser una correguda avorrida, en la qual Fernando Alonso (Renault) quedà en desè lloc i Jaime Alguersuari (Toro Rosso) va haver d'abandonar a causa d'un accident. Després de l'agitada sessió de classificació de dissabte, amb tres banderes vermelles per accidents i set pilots sancionats amb la pèrdua de cinc llocs en la formació de sortida per no respectar les banderes grogues de precaució o per substituir la caixa de canvis, a la cursa d'ahir li va mancar qualsevol indici d'interès. Vettel va aconseguir mantenir el primer lloc a la sortida malgrat l'amenaça del KERS del britànic Lewis Hamilton (Mclaren-Mercedes), que només va poder superar l'italià Jarno Trulli (Toyota), i amb això va acabar l'emoció de la lluita per la victòria.

L'alemany va controlar la correguda amb autoritat i, tot i les detencions per proveir-se i per canviar els pneumàtics, mai no perdé la primera posició. Això li permet mantenir-se en la lluita pel mundial perquè el líder, el britànic Jenson Button (Brawn GP), només va poder sumar un punt amb la vuitena plaça que obtingué. Un bon fiasco per al líder del mundial i per a l'equip Brawn GP. L'única preocupació de Vettel es generà quan faltaven vuit voltes per al final i es va neutralitzar la cursa després de l'accident de Jaime Alguersuari, que va perdre el control del cotxe a la sortida del revolt 130R, el més ràpid del circuit que s'agafa a fons. Alguersuari, que estava fent la seva millor actuació de la temporada, marxava novè quan es va aturar per segona vegada per proveir-se, però en la volta de sortida va ser quan va sofrir l'accident. Amb els pneumàtics encara freds, va perdre el domini del vehicle, impactà amb força contra les proteccions i provocà així la neutralització de la cursa.

El pilot català va poder sortir sense ajuda del bòlid i, encara que se'n va allunyar caminant amb normalitat, va ser introduït en una ambulància i traslladat al centre mèdic del circuit, el qual va abandonar ràpidament. La represa de la correguda quan faltaven quatre voltes no suposà l'alteració de cap lloc i només el polonès Robert Kubica (BMW) va assetjar Button per arrabassar-li la vuitena plaça, que atorgava un punt, però no ho va aconseguir. Fernando Alonso, que partia des de la setzena posició, va protagonitzar una participació amb més pena que glòria. Només s'aturà en una ocasió per proveir-se i canviar els pneumàtics i, al centre del grup i amb un cotxe que no dóna per a més, el desè lloc és el màxim a què podia aspirar.

La lluita que van mantenir Trulli i Hamilton per la segona posició es va resoldre en la segona aturada, quan el pilot de Toyota, que ho va fer més tard, va aconseguir un marge d'avantatge suficient per sortir per davant del britànic. Aquest va tenir, com a Singapur fa dues setmanes, un problema en el KERS que li va impedir anar més de pressa i assetjar Trulli quan el cotxe de seguretat es retirà. Kimi Raikkonen (Ferrari) acabà en la quarta posició i després varen entrar Nico Rosberg (Williams-Toyota) i Nick Heidfeld (BMW), per davant dels Brawn GP de Rubens Barrichello i Jenson Button.

"Fer desè està molt bé si miram com ha anat la cursa"

El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) va declarar en finalitzar el Gran Premi del Japó que la desena posició que havia aconseguit estava bé tenint en compte com havia anat la cursa en el circuit de Suzuka. "És una llàstima no poder ser en els punts, però pens que sortir setzè i acabar desè està bé si miram com s'ha desenvolupat la correguda. En la pròxima, amem si sortim d'una mica més endavant", va comentar Alonso. El doble campió mundial va continuar explicant que "al final ja tenia els pneumàtics desgastats i després del cotxe de seguretat, quan se'n va anar de la pista, no vaig poder atacar en cap moment Kubica". "Era gairebé més important defensar-me de Kovalainen", hi va afegir. "La sortida va ser bastant regular, no vaig aconseguir avançar cap posició i a partir d'aquell moment la competició va ser encara més difícil", comentà el pilot asturià.

Finalment, Fernando Alonso, per qui la correguda estava sentenciada des de la sessió de classificació de dissabte, va dir que "sumar un punt o dos, o cap, en realitat no canviava gaire la cursa". "Crec que hem de millorar en la crono, en el ritme de cada volta i en les dues participacions que encara hem d'afrontar crec que no ho farem, ja que no hi haurà cap evolució en el cotxe ni res semblant. Per tant, intentarem acabar l'any tan bé com sigui possible i començar el que ve amb més forces", digué Alonso, que aquesta setmana ha revelat que la pròxima temporada conduirà un Ferrari.