TW
0

Notícies relacionades

El pla de reducció i reestructuració de personal dissenyat per la nova propietat del Reial Mallorca, la família Martí Mingarro, amb el conseller delegat, Javier Martí Asensio, al capdavant, s'ha cobrat les seves primeres víctimes. Ahir foren engegats els tres primers treballadors: dos del departament de màrqueting i un del de comunicació. Foren els tres primers, però no seran els únics. Dies enrere s'havien filtrat a la premsa ‘llistes negres' en les quals entre 15 i 25 treballadors del club podrien tenir la mateixa sort. La família Martí Mingarro justificà aquesta mesura dràstica dels acomiadaments en la necessitat de reestructurar un club, en la seva opinió, sobredimensionat i així poder equilibrar a final de temporada el balanç d'ingressos i despeses, reduint el màxim possible el dèficit. Tot i que pugui semblar un argument raonable, a Javier Martí Asensio l'han perdut les maneres.

Ni el conseller delegat, ni tan sols Ernesto Chaves, director financer, no donaren ahir la cara per comunicar personalment als treballadors afectats la mala notícia. Javier Martí Asensio féu venir expressament des de Madrid dos advocats per fer la feina bruta. No sembla aquesta la manera més correcta per deixar al carrer persones que en els darrers anys han treballat pel Mallorca. Els empleats acomiadats cobraran una indemnització de 45 dies per any de feina. S'espera que avui continuï el degoteig de treballadors que desfilaran pels despatxos de l'Ono Estadi per veure rescindit el contracte amb el club.

A més dels departaments de màrqueting i de comunicació, també es podria veure notablement afectat el tècnic, en el qual Nando Pons podria perdre alguns col·laboradors. Així mateix, es veurà reduït el personal al servei de la Fundació Reial Mallorca. Un dels acomiadaments més sonats serà el de Marcos Martín de la Fuente, al capdavant del futbol base del club. L'exporter Toni Prats, actual cap d'expedició del Mallorca, en serà el substitut. Javier Martí Asensio, hores abans d'aquests primers acomiadaments, comentà a Sevilla que "la gent que se'n va em fa molta pena, perquè darrera hi ha famílies, però que consti que els acomiadaments responen a una situació que no he creat jo".