Dudu Aouate rebutja una pilota davant el    davanter Luis Fabiano. | MARCELO DEL POZO

TW
0

Gregorio Manzano facilità el triomf del Sevilla. El tècnic del Reial Mallorca presentà al Ramón Sánchez Pizjuán un onze novedós, amb sis canvis respecte de l'equip que superà al Tenerife dissabte passat. Les rotacions, en una temporada tan exigent, són quasi imprescindibles, però ni els grans equips de la Lliga varien sis futbolistes en l'onze inicial. Manzano, en canvi, revolucionà la composició i el resultat, com era previsible, fou dolent. En defensa, la novetat fou la presència del fins ara inèdit Corrales al lateral esquerre. Quedà ben clar ahir que no està capacitat per jugar a Primera Divisió. El centre del camp fou completament nou, ja que els encarregats d'organitzar i distribuir el joc foren Martí i Bruno China i a les bandes es col·locaren Varela i Castro. Faltà imaginació a la zona de creació i profunditat a dreta i esquerra. L'absència de Borja Valero fou, senzillament, una ofensa a la intel·ligència futbolística. I en atac, vora l'indiscutible Aduriz s'hi situà en aquesta oportunitat el camerunès Webó.

El Sevilla disposa d'una plantilla de gran qualitat. Ahir, una jornada més, Palop ocupà la porteria. En defensa, Konko i Adriano jugaren als laterals amb Escudé i Squillaci com a centrals. En el centre del camp, Renato i Zokora jugaren com a pivots amb Navas i Perotti a dreta i esquerra. I en atac, Luis Fabiano i Negredo. D'inici, el matx semblà igualat, però ben aviat quedà clar que el Sevilla és un equip de més qualitat. Un xut llunyà de Webó fou la primera aproximació del Reial Mallorca. El llançament sortí molt allunyat. El Sevilla, transcorreguts els deu primers minuts, ja era superior. Així, poc després que es complís el primer quart d'hora, l'equip andalús aconseguí inaugurar el marcador. Escudé, a la sortida d'un córner, tocà la pilota amb el cap i Squillaci, de més a prop, rematà -també amb el cap- al fons de la porteria. Els defensors havien badat -i de quina manera- i el Sevilla ja s'havia avançat en el resultat.

El conjunt de Manolo Jiménez era clarament millor i l'avantatge dels locals podia incrementar-se en qualsevol oportunitat. Luis Fabiano serví la pilota a Navas, que superà Corrales -una vegada més- i centrà a l'àrea on Perotti rematà de cap quasi sense oposició batent un desesperat Aouate. L'enfrontament quedava així quasi sentenciat. Els de Manolo Jiménez guanyaven de manera clara (2-0) i el Mallorca era una caricatura d'equip. Els homes de banda del Sevilla superaven una vegada i una altra els defensors del Mallorca i Jesús Navas va ser ben a prop de marcar, però el xut fou massa creuat. El partit canvià en el tram final de la primera meitat, quan el Mallorca mostrà tímids símptomes de recuperació. El conjunt de Manzano va passar a controlar l'esfèric, però aquest domini era fruit de la relaxació del Sevilla. Palop, abans d'arribar al descans, es va lluir per aturar un bon xut de Varela.
A la represa, Lux sortí en substitució d'Aouate, lesionat. El porter argentí tingué un accidentat inici, ja que sortí a rebutjar l'esfèric fins a fora de l'àrea i Luis Fabiano el superà sense dificultats. El xut de l'argentí fou rebutjat sobre la mateixa línia per Ramis.

Manzano cercà solucions i donà entrada a Borja Valero per ocupar el lloc de Varela. El Mallorca, per moments, era superior, malgrat que el Sevilla disposà també de clares oportunitats. Squillaci rematà de cap i Lux, molt bé, va treure l'esfèric quan semblava que el tercer gol ja era inevitable. El tècnic del conjunt vermell oferí minuts a Keita, que substituí Webó en el minut 74, però el davanter de Guinea Conakri deixà clar que no té lloc en aquest equip. Quan faltaven nou minuts per al final fallà una clamorosa oportunitat sol davant Palop i, quatre minuts després, envià la pilota al cos del porter quan el més senzill era marcar. Així, el Sevilla aconseguí un just i treballat triomf davant un Mallorca que ahir fou senzill i mediocre durant els noranta minuts.