TW
0

El tenista espanyol Juan Carlos Ferrero ha donat a l''Armada' el segon punt de l'eliminatòria contra Israel de les semifinals de la Copa Davis després de superar Dudi Sela, cosa que deixa els pupils d'Albert Costa a tan sols un triomf de la seva setena final.

El d'Ontinyent, substitut del lesionat Rafa Nadal, ha anat de menys a més i ha superat el número u visitant, minvat al final per unes molèsties físiques, per 6-4, 6-2 i 6-0, en un partit que ha resolt en dues hores i 27 minuts de joc.

L'exnúmero u del món, que ja va brillar amb el punt decisiu en els quarts de final contra Alemanya, va tornar a jugar a un gran nivell a la seva cita amb 'la roja'. Després de la senzillesa amb la qual David Ferrer havia obert la jornada contra Harel Levy (6-1, 6-4 i 6-3), el 'Mosquito' va necessitar més feina contra Sela sobretot en el primer set.

Així només ha pogut aconseguir un 'break' en el primer set, en què el visitant, 29 del món, ha sortit a la pista molt incisiu, conscient que les opcions del seu país de seguir fent història -aquestes són les seves primeres semifinals- passaven pel seu triomf contra Ferrero.

Tot i això, Ferrero segueix tenint el que el va portar al punt més alt de l'escalafó i ha ofert una versió superior en el segon parcial. El valencià ha començat amb un 'break' a favor tot i que Sela l'hi ha tornat de manera immediata.

L'israelià ha necessitat assistència mèdica per unes molèsties al colze i el seu joc s'ha anat diluint davant de la pressió de Ferrero que ha signat dos nous trencaments -en el cinquè i el setè joc- per emportar-se el parcial.

Amb dos sets a favor, Ferrero caminava amb pas ferm cap a la victòria i no ha necessitat fer grans esforços per tancar-la. Sela ha desaparegut de la pista i ha permès al pupil d'Antonio Martínez Cascales acabar la jornada amb un 'rosca' i les grades de la pista del Polaris World fent l'onada.

La jornada l'havia obert el còmode triomf de Ferrero contra Levy davant de l'atenta mirada de Rafa Nadal i Fernando Verdasco, que tot i ser baixa per lesió, no han volgut perdre's la cita i des de la banqueta espanyola han estat els seguidors més entusiastes de l''Armada'.

Demà, Feliciano López i Tommy Robredo cercaran un triomf en el partit de dobles contra Andy Ram i Jonathan Erlich per segellar el pas d'Espanya, defensora del títol, a la seva segona final consecutiva en què jugaria contra el vencedor del Croàcia-República Txeca.