TW
0

El corredor Lars Boom, del Rabobank, es va adjudicar ahir la quinzena etapa de la Vuelta ciclista a Espanya, disputada entre Jaén i Còrdova sobre 167,7 quilòmetres. L'holandès va culminar tot sol una llarga escapada de prop de 100 quilòmetres que va compartir amb 12 participants més, entre els quals es trobava el ciclista deianenc Vicenç Reinés. Lars Boom va atacar en la segona de les dues ascensions del dia al port de San Jerónimo, puntuable de segona categoria, i s'allunyà de la roda de Serafín Martínez (Xacobeo), del mallorquí Vicenç Reynés (Columbia) i de l'alemany Dominik Roels (Milram) per aconseguir la seva primera victòria -a més de la classificació genereal de la Volta a Bèlgica- d'aquesta temporada.

Ho féu malgrat que Serafín Martínez -primer ell tot sol- i David Herrero, els "escarabats" del Xacobeo d'Àlvaro Pino, que va acumular la tercera segona posició en aquesta Vuelta a més de l'únic triomf espanyol -el de Gustavo César Veloso a Xorret del Catí-, varen intentar acabar amb el sonmi del Llarg de Vlijmen, com és conegut Lars Boom. Serafín Martínez i Ferrer no varen aconseguir acostar-se a Boom junts. Tampoc no pogueren fer-ho més tard Ferrer per compte propi ni els altres deu ciclistes que varen iniciar l'escapada en el quilòmetre 66, els quals van ascendir plegats la primera vegada San Jerónimo i varen acumular un avantatge de més de 20 minuts respecte a un pilot que es va donar un descans després del tríptic andalús -Velefique, Sierra Nevada i la Pandera.
El cop de pedal de l'actual campió del món de ciclocròs, especialista -tanmateix- rodador i contrarellotgista, classicòman més que escalador, campió del món de contrarellotge sub 23 el 2007, guanyador del seu país en ruta i vencedor contra el crono l'any passat, va ser massa bo per als seus antics companys.

Herrero va arribar a 1 minut i 36 segons i Roels ho féu a 1.44, els primers dels corredors que s'escaparen d'un gran grup en el qual Alejandro Valverde, jersei d'or de la Vuelta, només va tenir un petit ensurt en l'inici de la jornada, quan quedà tallat en un segon grup per darrere de Samuel Sánchez, Cadel Evans i Ezequiel Mosquera.
Valverde va punxar i a continuació va quedar tallat en una zona de vent. Des d'un segon grup hagué de posar ordre a tota màquina. Com a La Pandera, però en pla. Superat el sobresalt, el mallot daurat es ficà en el tren dirigit pels seus companys per perseguir els aventurers. Gent amistosa. El millor classificat era el colombià Leonardo Duque, a més d'una hora. El pilot entrà a 25 minuts de Boom, donant-se una treva abans d'afrontar avui, dia en què es farà públic el nom de la ciutat andalusa que serà la sortida de l'edició del 2010, la setzena etapa, entre Còrdova i Puertollano.

Sense forces al final

El corredor deianenc Vicenç Reynés, un dels dotze protagonistes de l'escapada d'ahir, reconegué que al final de l'etapa les cames no li funcionaven, per la qual cosa no va poder disputar la victòria. "Les cames no me marxaven. Vaig atacar en el començament del port, però quan em passà Boom vaig comprovar que anava molt aviat i no vaig trobar la manera de seguir-lo", afirmà.