El corredor italià Damiano Cunego (Lampre) s'adjudicà ahir la vuitena etapa de la 64a edició de la Vuelta a Espanya, una jornada d'alta muntanya amb sortida a la localitat d'Alzira i meta en l'alt d'Aitana, de categoria especial, sobre 206 quilòmetres, en el primer contacte amb l'alta muntanya. El transalpí, campió del Giro d'Itàlia el 2004, va invertir 6 hores 4 minuts i 54 segons per assolir la primera victòria en la ronda espanyola. Així, succeeix el seu compatriota Leonardo Piepoli en la cuneta alacantina i suma el tercer èxit de la temporada després dels dos triomfs en la Setmana Coppi i Bartali, en una campanya fins ara discreta.
Per darrere, el francès David Moncoutie (Cofidis) entrà segon i va quedar amb la mel als llavis, perquè no va poder culminar la seva fugida en els primers quilòmetres de la prova, mentre que l'holandès Robert Gesink (Rabobank) va arribar en tercera posició, com el millor dels favorits. Seguidament, els espanyols Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne) i Samuel Sánchez (Euskaltel) van accedir a la meta amb l'australià Cadel Evans (Silence-Lotto) a 44 segons del vencedor, la qual cosa deixa l'oceànic com el nou líder de la Vuelta amb 2 segons sobre el murcià i 8 sobre l'asturià en la classificació general. Per altra banda, Ivan Basso (Liquigas), actiu ahir, és sisè a 46.
El transcurs del dia fou marcat des de l'inici per la successió d'atacs en la recerca d'una bona fugida, tots sense èxit, fins que finalment en el quilòmetre 36 ho va aconseguir un grup de sis corredors, compost pels gals William Bonnet (Bouygues Telecom), David Moncoutie (Cofidis) i Sébastien Hinault (Ag2R), el teutó Paul Voss (Milram) i els holandesos Johnny Hoogerland (Vancansoleil) i Pieter Weening (Rabobank). Arribaren a tenir com a màxima renda els 14 minuts i mig després del descens a l'antepenúltima faldilla muntanyosa, l'alt de Confrides, de tercera categoria. Això no obstant, després del pas per aquesta dificultat, el treball del Caisse d'Epargne va començar a donar fruits davant de la passivitat del Saxo Bank del líder Fabian Cancellara i dels germans Schleck.
A més, el menor de la parella luxemburguesa del conjunt dirigit per Bjarne Rijs, Andy, segon en el passat Tour de França, va acabar retirant-se en el quilòmetre 88 després de vuit dies de competició, perquè no es trobava en les seves millors sensacions i amb l'objectiu de preparar la seva posada a punt per al Mundial de Mendrisio (suís).
Els escapats van arribar al peu d'Aitana amb 3 minuts i mig d'avantatge i els primers pendents de la cota alacantina van vertebrar aquest grup, quedant únicament davant el binomi compost per Moncoutie i Hoogerland. El mateix va succeir amb el grup de favorits, ja que Alexander Vinokourov (Astana), Frank Schleck i el mallot d'or, Fabian Cancellara, van anar cedint terreny davant de l'empenta dels gregaris del Caisse, que va mantenir el mateix punt d'encà que agafà les regnes, a meitat de l'etapa. Finalment, Cunego va aixecar per primera vegada els braços en la Vuelta espanyola, fet que li permet entrar de ple en la cursa en situar-se setè a poc més d'un minut del nou líder, Cadel Evans.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.