TW
0

Predisposció a la solució de les deficiències de la pista del Palma Arena per tal que pugui ser homologada per a la disputa de competicions internacionals. Aquest va ser el resultat de la reunió que ahir mantingueren el conseller d'Esports del Govern de les Illes Balears, Mateu Cañellas, i els arquitectes García Ruiz. En la reunió, a la qual també assistiren el director esportiu, Joan Llaneras, i la gerent de la instal·lació, Margalida García, s'analitzaren les deficiències que la UCI havia detectat a la pista del velòdrom i les possibles solucions.

Els arquitectes, que en tot moment mostraren la seva predisposició per esmenar-ne les mancances, apuntaren Sander Douma com el responsable de la construcció de la pista, per la qual cosa es va acordar intensificar els contactes amb Douma i la UCI, a fi de detectar-ne les irregularitats i procedir a la posterior adequació a la normativa de la UCI. L'arquitecte holandès va ser subcontractat pels García Ruiz per construir una pista que havia de ser homologada pel màxim organisme del ciclisme internacional. Tot i aquesta predisposició, res no assegura que els contactes entre les parts, en els quals prendrà part Joan Llaneras, fructifiquin. D'aquesta manera, la via judicial no queda descartada com a darrera alternativa si no s'aconsegueix l'homologació.

I és que tant en el contracte entre el Govern de les Illes i els arquitectes García Ruiz, com en el que uneix els arquitectes amb Douma està establert que la pista construïda ha de ser homologada per la UCI, per la qual cosa aquesta clàusula actua com a assegurança. Cal recordar que la UCI va detallar les deficiències del velòdrom a través d'una carta remesa a la Conselleria. Aquestes són: el pi siberià no és un material adequat, la fusta s'estella, els llistons se separen, els darrers anells es descomprimeixen, els suports de la subestructura no són els idonis i hi ha certs elements de seguretat que necessiten una revisió. Ara cal esperar com es desenvolupen els esdeveniments.