TW
0

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) acudeix a la catedral del motociclisme, escenari del Gran Premi d'Holanda, amb la intenció ferma de desfer-se dels seus rivals Valentino Rossi (Yamaha) i Casey Stoner (Ducati), amb els quals comparteix lideratge del Mundial. Per altra banda, Àlvaro Bautista (Aprilia), en 250cc, i Julián Simón, 125cc, tractaran de mantenir la privilegiada posició en les respectives categories. A més, en el vuitè de litre es produirà el debut com a pilot oficial de l'equip Jack & Jones, del mallorquí Lluís Salom (Aprilia). Lorenzo, empatat a punts i victòries amb Rossi i Stoner, cerca un tercer triomf el 2009 que li permeti obrir forat al capdavant del Campionat, després de la disputa d'aquesta cursa a terres holandeses, la setena de l'any, que es correrà com és tradició dissabte.

El bicampió del món de 250cc va viure un vibrant duel amb el seu company d'equip a Montmeló, del qual va sortir victoriós Il Dottore. Per això, Lorenzo vol prendre la revenja a Assen, on l'any passat només va poder ser sisè.
Tanmateix, el balear, que només va quedar sense puntuar -i sense pòdium- en caure a Jerez, sap que és un candidat ferm al títol i cercarà un nou triomf en un circuit que no dubta de qualificar com el seu favorit i on ha vençut en les dues cilindrades menors. No obstant això, tant el vuit vegades campió del món, Rossi, com l'australià Stoner seran adversaris d'entitat. L'italià arriba després de sumar el seu segon triomf de la campanya, gràcies a un grandiós avançament a Lorenzo en la recta de meta, i amb ganes de sumar el seu triomf número 100 en la categoria reina. Mentre que Stone intentarà repetir la victòria de la campanya passada.

Salom: "Estic nerviós, però em sent bé"

El pilot mallorquí Lluís Salom es va desplaçar ahir cap a Assen per participar a partir d'avui en el Gran Premi d'Holanda com a nou pilot de l'equip Jack & Jones de 125 cc en substitució de l'italià Simone Corsi. Salom es va mostrar encantat davant l'oportunitat que li ha donat l'equip englobat dins l'estructura de World Racing Bikes, dirigida per Sito Pons i Javier Sabio. "Estic un poc nirviós, però em sent bé. La perspectiva de participar en el Mundial amb una moto com l'Aprillia és una gran oportunitat", explicà el pilot ahir abans de sortir de Son Sant Joan amb destinació a Holanda.

Salom, que ja ha ha gaudit del Mundial en un parell d'ocasions gràcies a la concessió d'una Wild Card, destacà "l'espectacularitat" del Campionat del Món i la diferència que hi ha respecte al d'Espanya. "Aquí hi ha molt de nivell, però competir en el Mundial és diferent i molt més espectacular". El mallorquí tindrà a la seva disposició el tècnic que la campanya passada s'encarregava de la moto de Dovizioso a MotoGP, raó per la qual confia que aquesta "vagi molt bé". "Ara el que he de fer és conèixer la moto i anar al màxim en les proves que queden i l'any que ve ja ho veurem", explicà Salom, que té contracte fins a final de temporada. Sobre si és considera una promesa de futur, afirmà que es veu "com una persona normal i corrent".