Pep Guardiola, en imatge d'arxiu. | Efe

TW
0

L'entrenador del FC Guardiola s'ha mostrat agraït per ser un dels nominats al premi Príncep d'Astúries de l'Esport, però ha afirmat que no se'l mereix i que seria millor que l'hi donessin a «un altre» perquè seria «prematur» que l'hi concedissin a ell.

«Estic molt agraït per la nominació, però crec que ens estem passant. Es un premi molt prestigiós que es dóna a esportistes amb trajectòries llargues i importants i hi ha entrenadors que han guanyat moltes Lligues i 'Champions'. Jo només porto un any a primer nivell», ha expressat Guardiola sobre aquesta qüestió.

L'entrenador del Barcelona ha reiterat el seu missatge recordant que el seu èxit és «una cosa col·lectiva» i que «sense el club, els jugadors» ell no hauria aconseguit «res». «Que me'l donin amb 60 anys, ara és molt prematur», ha conclòs Guardiola, malgrat que Rafa Nadal es va emportar el guardó l'any passat amb 22 anys.

L'any passat, el Premi Príncep d'Astúries dels Esports va ser concedit a Rafa Nadal i, des de la seva primera edició, el 1987, va ser atorgat a grans esportistes com el golfista Severiano Ballesteros, el saltador de perxa Serguei Bubka, les tennistes Arantxa Sánchez Vicario i Steffi Graf, el ciclista Lance Armstrong i el fondista marroquí Hicham El Guerrouj.