Duel vital per a la permanència

El Reial Mallorca rep la visita del Valladolid amb l'objectiu de no deixar escapar cap punt

TW
0

El Reial Mallorca cercarà avui contra el Valladolid i davant la seva afició (22.00 hores/IB3) tres punts que l’acostin d’una manera gairebé definitiva a la permanència. El conjunt que entrena Gregorio Manzano ocupa el dotzè lloc a la classificació amb 36 punts i s’ha marcat com a objectiu arribar a la xifra de 42 –els que donarien la salvació– en les tres pròximes cites per poder afrontar així amb tranquil·litat i sense pressió les terrorífiques quatre darreres jornades de Lliga, en les quals es veurà les cares de manera consecutiva amb el Sevilla, el Barcelona, el Reial Madrid i el Vila-real. La consigna, emperò, és no passar l’arada davant el bou i anar partit a partit. El rival d’avui és el Valladolid, novè classificat amb 40 punts i que ha perdut en les seves quatre darreres visites a Palma, on només ha pogut celebrar una victòria en 16 partits (temporada 1987/88).

A pesar de tot, no podem oblidar que aquest mateix curs el conjunt que entrena José Luis Mendilibar doblegà el Mallorca a l’estadi José Zorrilla per un contundent 3-0, amb una polèmica actuació arbitral d’Àlvarez Izquierdo que, per cert, avui tornarà a impartir justícia a l’Ono Estadi. El balears confien de no perdre el matalàs de sis punts que mantenen respecte del Recreativo de Huelva, equip que en aquests moments marca la frontera amb el descens i amb qui s’enfrontaran diumenge al Nuevo Colombino. Per aquest motiu, s’espera que Gregorio Manzano aposti pel seu onze de gala, al qual retornaran els sancionats José Manuel Jurado i Aritz Aduriz i el porter israelià Dudú Aouate, que s’ha perdut els dos darrers partits a causa d’una lesió fibril·lar. Així, el Mallorca podria jugar d’entrada amb Aouate a la porteria; Scaloni, David Navarro, Nunes i Ayoze en defensa; Pep Lluís Martí i Cléber Santana formaran el poble pivot al centre del camp, amb Arango i Varela per les bandes; Jurado a la mitja punta i Aritz Aduriz com a única referència en atac.

Completen la convocatòria el porter Lux, els defenses Ivan Ramis i Corrales, els migcampistes Mario Suárez i Castro i els davanters Webó i Keita. Manzano ha deixat fora de la llista per decisió tècnica Josemi, Callejón i Trejo, a més del porter Miquel Àngel Moyà que, tot i entrenar-se ja amb el grup, no està encara al cent per cent. Per la seva banda, el Valladolid arribarà a Palma amb els deures quasi fets i després d’haver empatat sense gols amb el Vila-real. Tot i que els 40 punts que acumula no li garanteixen encara la permanència, sí que li donen una certa tranquil·litat i un ampli marge d’errada, la qual cosa pot ser tant un avantatge com un inconvenient per al Mallorca, que té més coses a perdre en el duel d’avui.

Mendilibar no podrà disposar dels lesionats Vivar Dorado, García Calvo i Jonathan Sesma ni del sancionat Iñaki Bea i ha descartat per motius tècnics Alberto i Obgeche, que la temporada passada marcà a l’Ono Estadi en un matx que els locals guanyaren per 4-2 després de remuntar un 0-2 en contra. El Valladolid podria presentar un onze titular format per Sergio Asenjo a la porteria; Pedro López, Luis Prieto, Baraja i Marcos en defensa; Pedro León, Àlvaro Rúbio, l’exmallorquinista Borja i Escudero al centre del camp, amb Canobbio i Goitom com a homes més avançats.

El Reial Mallorca fa una nova crida a la seva afició

El Reial Mallorca vol convertir l’Ono Estadi en un fortí durant el partit d’avui amb el Reial Valladolid i, per això, des de tots els estaments del club s’ha fet una crida a l’afició perquè vagi a l’estadi, encara que el dia i l’hora no hi convidin. El president Mateu Alemany, que des del blog de la pàgina web del club recorda que "la permanència és cosa de tots", presentà ahir una iniciativa a l’Ono Estadi per la qual es repartiran 18.000 botzines als aficionats que vagin al camp amb l’objectiu d’escalfar l’ambient i l’animació des de la graderia. El mandatari qualificà de "transcendent" el duel d’avui contra els val·lisoletants, i és que si el Mallorca guanya veurà incrementades de manera notable les opcions de permanència. A més de les botzines, el club ha tornat a posar a disposició dels socis 3.000 invitacions. Per altra banda, els futbolistes mallorquinistes també han volgut fer la seva particular crida a l’afició amb vista al matx contra el Valladolid i alguns d’ells han participat en la gravació d’un vídeo en el qual, des de la plana web de l’entitat, animen a la gent a omplir l’Ono Estadi amb un lema que és un joc de paraules: "Permanece con nosotros".

Manzano: "He demanat un darrer esforç a tots"

El tècnic del Reial Mallorca, Gregorio Manzano, revelà ahir que ha mentalitzat els seus jugadors per fer "un darrer esforç en les pròximes 72 hores", a fi de resoldre satisfactòriament els dos pròxims compromisos, davant el Valladolid i el Recreativo de Huelva, i certificar així la salvació d’una manera gairebé matemàtica. "He demanat un darrer esforç als futbolistes i els he dit que siguin conscients que en els dos pròxims partits podem tenir fermada la permanència", assegurà. L’entrenador mallorquinista és de l’opinió que 41 punts haurien de "bastar" per salvar la categoria, i guanyant el matx d’avui contra els castellans i el de diumenge contra els andalusos, amb els 36 punts actuals, s’assoliria l’objectiu. En qualsevol cas, Manzano no vol ser conformista i ahir considerà que "n’hem de sumar més". "Ens hem d’intentar salvar com més aviat millor per tenir un maig tranquil. Després de salvar-nos, hem de continuar lluitant per aconseguir el millor lloc possible a la classificació. Hem d’evitar arribar al darrer partit amb la soga al coll", va indicar.

En referència al Valladolid, comentà que "amb 40 punts tenen la permanència pràcticament a la butxaca, però encara no la tenen de manera matemàtica. Coneixent com conec aquella casa, ells faran tot el possible per materialitzar el seu objectiu a Mallorca i, així, no haver de patir ensurts de darrera hora. Fan una bona feina i una gran temporada i no hem d’oblidar que han guanyat en camps difícils, com ara els de l’Atlètic de Madrid, el Vila-real i el València. Serà un duel obert, perquè el Valladolid ataca amb una gran verticalitat i amb transicions ràpides. Tenen jugadors perillosos en atac". Finalment, Manzano insistí que "els tres punts d’aquest partit són importants per obrir la primera porta de la permanència. Resten set partits, però nosaltres hem fet els càlculs obviant les quatre darreres jornades i pensam que hem de deixar els deures fets en les tres pròximes".