TW
0

El manacorí Rafel Nadal comença avui la defensa del seu títol al Comte de Godó, en el qual podria aconseguir un nou repòquer després del Màsters 1.000 de Montecarlo. "Intentaré donar el màxim", manifestà Nadal. El balear es veurà les cares en el seu primer partit a les 14.30 hores amb el portuguès Frederico Gil, número 71 del món, a qui ja superà en el Màsters de Miami. El balear assenyalà que, més que en l’aspecte físic, és important estar preparat al complet "tennísticament". "Físicament ja he demostrat que per ara no he tingut problemes i estic feliç per com ha respost el meu cos en els darrers anys", digué.

L’actual número 1 del món destacà que el Godó és un torneig "especial" per ell i es mostrà feliç de poder disputar-lo enmig d’un calendari molt ajustat, després de guanyar el Màsters de Montecarlo la setmana passada i de tenir planejat disputar el de Roma la pròxima. "Els darrers quatre anys tot m’ha anat millor impossible aquí en el meu club, a Barcelona. Intentaré donar el màxim per aconseguir un bon resultat", afirmà. Amb un balanç de 20 victòries consecutives a Barcelona, Nadal aspira a convertir-se, a més, en el quart número 1 mundial en conquerir el trofeu en 57 anys de història, després dels australians Neale Fraser el 1959, Roy Emerson el 1964 i el romanès Ilie Nastase el 1973. Després del campió de sis Grand Slam, debutarà Fernando Verdasco, segon favorit del torneig i que hi arriba com a vuitè jugador del món, després d’un extraordinari inici de temporada que ha aconseguit que protagonitzàs una inoblidable final a l’Obert d’Austràlia davant el mateix Rafel Nadal.

Manolo Santana: "Rafel Nadal no té límits"

L’extennista espanyol Manolo Santana, guanyador de quatre Grand Slams durant la dècada dels seixanta, declarà ahir que Rafel Nadal "no té límits" i que allò que més valora d’ell és que el número 1 mundial "no es posa objectius i va jugant el seu tennis dia a dia". "A Nadal el veig enorme i està jugant un tennis increïble", assegurà Santana, qui ressaltà els tornejos guanyats per Nadal durant aquesta temporada: l’Obert d’Austràlia i els Màsters d’Indian Wells i Montecarlo. El passat i el futur del tennis espanyol es reuniren en un acte promocional del torneig Comte de Godó, en el qual Santana regalà a la Fundació Nadal una de les raquetes amb les quals guanyà Wimbledon 1966. "Amb només 22 anys ja s’ha convertit, per mi, en el millor jugador del món amb diferència", assegurà el popular tennista dels anys 60, que també va fer bromes sobre la seva vella raqueta.