TW
0

La Cort d’Apel·lació de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) validà ahir els difusors de doble pla que utilitzen Brawn GP, Toyota i Williams i contra els quals havien interposat una reclamació Ferrari, Renault, Red Bull i BMW. En un comunicat, la FIA indicà que havia "decidit rebutjar les apel·lacions" basant-se en els "arguments escoltats i evidenciats" que proven que "els cotxes en qüestió compleixen la regulació aplicable". Un dia més tard del que s’esperava i després de l’exhaustiva audiència de dimarts, que durà vuit hores, la FIA validà el polèmic dispositiu, que ha donat un important avantatge a les escuderies que l’han incorporat en les dues curses disputades –Austràlia i Malàisia– i que, segons la reclamació, aprofita les llacunes del reglament i atempta contra el seu esperit.

Els Brawn GP, Toyota i Williams, per tant, podran continuar emprant els difusors de doble pla i la classificació del campionat queda intacta, amb Button (Brawn) al capdavant amb 15 punts, seguit del seu company Barrichello amb 10 i dels Toyota de Trulli i de Glock amb 8,5 i 8 punts, de manera respectiva. Quant a la general de constructors, Brawn GP la lidera amb 25 punts, seguit de Toyota amb 16,5 i de BMW, en tercera posició, amb 4 punts.

A la recerca del temps perdut

Mentre es decidia la legalitat o no de tan influent element en el rendiment del cotxe, les escuderies treballaven al túnel de vent per introduir nous difusors des del mateix moment que fossin declarats conformes al reglament i que estiguessin enllestits per al proper Gran Premi de la Xina, que es disputarà aquest cap de setmana. Fernando Alonso torna a córrer de nou en un dels seus circuit favorits, el de Xangai, que enguany ha canviat de data, de setembre a abril, amb llargues rectes i zones amb revolts pronunciats que poden beneficiar en teoria el cotxe que du, equipat amb el KERS. L’R29 podria millorar amb la introducció del nou difusor i d’altres petits elements aerodinàmics prevists per a aquesta cursa, cosa que permetria a Alonso millorar els resultats de les dues proves anteriors, a Austràlia i a Malàisia, en les quals ha estat cinquè i onzè, respectivament.

L’escuderia que presentarà mes canvis a la Xina és la campiona del món per equips, Ferrari, darrera en la classificació de constructors d’enguany i que ha canviat radicalment l’organigrama després del cúmul d’errors de Malàisia. Així, ha deixat a la fàbrica el director esportiu, Luca Baldisserri, a qui s’ha encarregat accelerar el desenvolupament de l’F60. El lloc de Baldisserri serà ocupat per Chris Dyer, l’exenginyer de Michael Schumacher, mentre que els F60 que pilotaran el brasiler Felipe Massa i el finlandès Kimi Raikkonen presentaran moltes de novetats, encara que la principal revolució arribarà a Espanya amb l’aparició d’una nova versió del cotxe, l’F60 B. Com ja va passar fa dues setmanes a Malàisia, s’ha anunciat pluja per a la jornada de dissabte i la diumenge i això podria alterar el desenvolupament normal de la prova i posar fi, tal vegada, al domini que han exercit en les dues primeres curses –i que es podria repetir a Xangai– Jenson Button i el seu Brawn GP.