TW
0

Continua el serial de la voltadora del Palma Arena. Ahir, durant més de dues hores, tres tècnics de la UCI (Unió Ciclista Internacional) visitaren la instal·lació palmesana per realitzar-ne un estudi a partir del qual l’organisme rector decidirà si es pot homologar una pista que ja ha acollit un Campionat del Món. Acompanyats per Joan Llaneras, director tècnic del Palma Arena, i per Mateu Cañellas, els tres tècnics enviats per la UCI no es descuidaren de revisar-ne cap detall i es fixaren fins i tot, en la separació que hi ha entre les cadires i les graderies. El principal problema que esgrimeix la UCI és el dels llistons. Les juntes d’aquests no coincideixen sempre en el seu inici i final amb les bigues que suporten l’estructura. L’estat de la fusta, on han aparegut escarrassos, també és una altra de les deficiències subratllades, tot i que ja s’acordà esmenar aquest darrer incovenient el març passat.

Tant Cañellas com Llaneras destacaren que a la reglamentació de la UCI en cap moment no es prohibeix aquest tipus de pistes, per la qual cosa la incomprensió s’accentua. I és que des de la Conselleria esgrimeixen tres arguments davant l’organisme rector del ciclisme internacional. En primer lloc, que a la pista ja s’hi ha disputat un Mundial, el de 2007, amb el vistiplau de la mateixa UCI. Segon, que ja hi ha altres pistes similars amb l’homologació pertinent. I, finalment, que es disposa d’un informe de seguretat de l’arquitecte encarregat de desenvolupar la instal·lació, Sander Douma.

Després de la visita, el responsable d’Esports es mostrà expectant, a l’espera del que decideixin. "No ens han dit res. Quan els he demanat com estava només han posat cara ‘d’uf’... Realment, no sabem quin és el problema, perquè es basen en una normativa que no està escrita", explicà. Ni Cañellas ni Llaneras no volgueren fer suposicions sobre la possibilitat que no s’homologui. "Val més esperar per veure què en diu l’informe de la UCI abans de decidir el que es farà", afirmà el conseller.