L’escuderia Brawn GP ha entrat en la història de la Fórmula 1 després d’aconseguir el doblet el dia del seu debut en el Gran Premi d’Austràlia, gràcies a la victòria del britànic Jenson Button i al segon lloc del brasiler Rubens Barrichello. Fernando Alonso (Renault) va aconseguir salvar la situació amb el cinquè lloc –quatre punts– en una cursa que se li va posar molt difícil des del primer revolt i en la qual es va demostrar, almenys en aquest circuit, que el KERS, l’acumulador d’energia cinètica, només serveix per tirar un munt de diners. Button i Barrichello eren els grans favorits per aconseguir el doblet i dissabte havien dominat la sessió de classificació.
Ahir, el britànic va dominar la cursa des de la sortida fins a la meta, sense abandonar en cap moment el primer lloc i sense ser veure’s inquietat per ningú. Pitjor ho va passar el veterà Rubens Barrichello, que va prémer el botó d’anticalada del motor en la sortida de la prova, i això li va fer perdre set llocs i va provocar un accident al primer revolt, en el qual va tocar l’australià Mark Webber (Red Bull) i aquest a l’alemany Nick Heidfeld (BMW) i al finlandès Heiki Kovalainen (McLaren), que no pogué evitar-los i s’hagué de retirar.
Barrichello, amb l’aleró davanter trencat i el difusor posterior també tocat, es va veure obligat a remuntar i al final va tenir la sort que l’alemany Sebastian Vettel (Toro Roso) i el polonès Robert Kubica (BMW), que eren segon i tercer, es varen eliminar dues voltes abans del final, quan el polonès intentava conquerir el segon lloc. La cursa va ser neutralitzada per retirar les restes dels cotxes i, d’aquesta manera, Button va poder creuar victoriós la línia de meta per davant el seu company d’equip, que havia aconseguit un afortunat i inesperat segon lloc. Alonso, que partia des de la desena posició, veia que el KERS, a l’inici de la prova, no li servia de gaire, perquè els cotxes que tenia davant també en duien. En tot cas, va trobar la pista tapada al primer revolt i va haver de sortir cap a l’arena per poder continuar, cosa que li va fer perdre cinc llocs.
Entre el fet que el cotxe no anava com es preveia i que el KERS tampoc no li permetia avançar ningú, la seva remuntada es va fer tremendament penosa, atès que ni a l’alemany Timo Glock (Toyota), al principi, ni a l’italià Giancarlo Fisichella (Force India-Mercedes) no va poder ni tan sols intentar avançar-los tot i prémer el botó màgic del KERS, que proporciona devers 80 cavalls de potència suplementaris. Fernando Alonso, amb el cinquè lloc final, va aconseguir almenys limitar els danys en una jornada en la qual els Ferrari del brasiler Felipe Massa i del finlandès Kimi Raikkonen es retiraren i en la qual els BMW de Kubica, també retirat per l’accident final, i l’alemany Nick Heidfeld no puntuaren. El pòdium el completà el campió del món, el britànic Lewis Hamilton (McLaren), que va realitzar una cursa extraordinària, si pensam que sortia del darrer lloc de la formació de sortida i va anar pujant fins a la tercera, encara que, com en el cas d’Alonso, el KERS tampoc no l’ajudar gaire, per no dir gens, a l’hora dels avançaments.
L’italià Jarno Trulli va confirmar el potencial de Toyota i hauria d’haver pujat al pòdium, atès que era tercer quan va sortir el darrer cotxe de seguretat a la calçada, dues voltes abans del final, però sortí de la pista i això va permetre que Hamilton l’avançàs. Tanmateix, Trulli va recuperar la seva posició darrere del cotxe de seguretat, travessà la meta tercer i va pujar al pòdium, però els comissaris li varen imposar una sanció de 25 segons que el van relegar del tercer al dotzè lloc.
Alonso: "Tot ha estat bastant complicat. És magnífic haver puntuat"
Fernando Alonso (Renault) va valorar el "magnífic" cinquè lloc aconseguit ahir en el Gran Premi d’Austràlia, una correguda "una mica caòtica" que va deixar "satisfet" el pilot asturià en aquest inici de temporada. "No és el millor resultat possible, però d’alguna manera cal estar-ne contents, perquè començàvem la cursa des d’una posició complicada i en el primer revolt m’he hagut d’obrir i sortir cap a l’herba, de manera he quedat molt endarrerit. Després, tot ha estat bastant complicat i, per tant, és magnífic haver pogut puntuar", va assenyalar Alonso.
L’asturià no estava trist, vist "el que ha succeït durant la cursa, els incidents i l’entrada del cotxe de seguretat". "Veient els resultats finals i el rendiment dels nostres rivals, cal estar satisfets del resultat", manifestà per animar-se. Alonso afirmà que no havia notat "gaire diferència amb el KERS", el nou sistema per afegir potència al motor, i se’n mostrà "decebut per la poca efectivitat". "També haurem de fer una mica més de feina amb els pneumàtics per al pròxim Gran Premi", afegí.
Button, satisfet
Jenson Button estava molt satisfet de la victòria que conquerí al circuit d’Albert Park, si bé revelà que encara ha de millorar el pilotatge durant una temporada que el seu equip ha començat dominant. "No ha estat la meva millor cursa, però he guanyat. Aquesta victòria és per a mi i per a l’equip. Això és el que m’importa. No vull ficar el dit dins l’ull de ningú per segons quines afirmacions fetes en el passat", va declarar Button, que no va rebre cap felicitació especial del seu cap. "Ross (Brawn) no sol parlar gaire", va explicar el britànic que, amb el primer lloc d’ahir, ja té dues victòries en grans premis del Mundial.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Després de patir la retrasmisió d'IB3, en Guasp no es agontador, crec que tindré que veure la F1 en castellà per la Sexta. Això ha conseguit en Martorell i els que comanden a IB3. Visca la normalització linguistica i la llibertat d'expressió
i per culpa dels impresentables d'IB3 no vàrem poder veure la retransmissió per TV3.... i els seus comentaristes. VOLEM TV3 SENSE CENSURA !!!!