Són dos els problemes que s’han de solucionar. En primer lloc, l’estat de la fusta, ja que hi han sortit nombroses estelles a causa de la humitat que acumulà quan l’emmagatzemaren abans de la instal·lació. En segon lloc, la UCI ha reclamat, així ho ha fet saber al mateix Sander Douma, que els llistons de fusta que componen la pista acabin sobre les bigues intermèdies que hi ha davall. Aquesta és la qüestió que no té solució. El tema de les estelles és pot arreglar d’una manera relativament senzilla, s’hauria de polir la pista. Aquesta va ser la proposta de Sander Douma, que fou plenament acceptada per Joan Llaneras, director tècnic esportiu del Palma Arena. Això no obstant, per al tema dels llistons de fusta no hi ha cap altra solució que esperar que la UCI cedeixi i passi per alt que al Palma Arena els llistons no acaben sobre les bigues intermèdies. Si la UCI s’hi nega, la pista del velòdrom palmesà no podrà rebre l’homologació pertinent. Què passaria a partir d’aquí? Ara per ara només es pot respondre amb hipòtesis.
Joan Llaneras considerà que la problemàtica de l’homologació és més "un problema polític entre la UCI i l’arquitecte que cap altra cosa". "Quan la UCI cedí a organitzar un campionat del món, acceptà la pista tal com s’havia fet", afegí Llaneras. "De tota manera, la UCI sols s’ha posat en contacte amb l’arquitecte per donar explicacions, perquè a nosaltres només ens han comunicat que la pista no està homologada i res més", explicà. "Aquest és un problema que recau sobre l’arquitecte, ja que el varen contractar per fer una pista homologada", sentencià. "Tot i així, crec que el problema dels llistons és polític i no tècnic".
En qualsevol cas, Llaneras es mostrà molt satisfet per haver arribat a un acord amb Sander Douma per polir la pista. El director tècnic esportiu del Palma Arena explicà que probablement això es farà "a l’estiu". "El problema de les estelles fou provocat per les condicions en què fou emmagatzemada la fusta, que arribà a sofrir un 23% d’humitat. Però tot se solucionarà polint la pista". Per part seva, el conseller d’Esports, Mateu Cañellas, indicà que la Conselleria no demanarà responsabilitats en aquest assumpte, perquè "aquesta és una feina dels advocats. La nostra tasca és que el Palma Arena s’utilitzi tant com sigui possible".
‘Me’n sent responsable’
L’arquitecte holandès Sander Douma afirmà que se "sent responsable" d’aconseguir que la pista del Palma Arena sigui homolagada per la UCI i anuncià que la seva empresa "assumirà el cost de les reparacions pertinents". "La fusta és pi siberià, d’alta qualitat, però les circumstàncies en què haguérem de treballar, amb moltes presses, ens varen perjudicar", explicà. De tota manera, Douma es mostrà "molt sorprès que la UCI anunciàs que la pista no estava homologada després d’haver acceptat organitzar-hi un Mundial". "Tot i així, no és moment de cercar-ne responsables sinó que hi hem de cercar solucions", indicà l’arquitecte holandès. "La pista no està del tot bé, però la meva empresa assumirà la reparació i farem tot el possible per arreglar-ho".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
AIxò no te cap i peus. Jo personament de tots el que parlen i xerren damunt del Palma Arena, només me crec el que digui en Llaneres. És l'únic que te una mínima credibilitat