Els comptes auditats del Reial Mallorca Societat Anònima Esportiva de la temporadea 2007/2008 contemplaven un benefici de més de cinc milions d’euros. Però, una vegada examinades les reserves mostrades pels mateixos auditors del Reial Mallorca, els comptes no foren aprovats pel consell d’administració i, per tant, tampoc tingueren el vistiplau de la junta general d’accionistes de l’entitat –que no s’arribà a dur a terme.
dBalears ha pogut saber que el benefici del Reial Mallorca, una vegada reformulats els comptes, s’ha vist reduït a només 700.000 euros.
Però tot plegat encara no ha finalitzat i no poden descartar-se noves variacions. En aquest sentit, els comptes reflecteixen dades prou curioses.
El traspàs d’Ariel Ibagaza al Vila-real havia trascendit que havia estat possible, després que el conjunt castellonenc abonàs la clàusula de rescissió, xifrada en 1,5 milions d’euros. Ara bé, la comptabilitat del club mostra dades prou diferents, ja que estableix el benefici de la venda d’Ibagaza en 3.579.996 euros. Es tractaria així d’una operació excel·lent per al Reial Mallorca i que possibilitaria que l’entitat finalitzàs l’exercici amb guanys.
D’altra banda, el benefici del traspàs de Dani Güiza al Fenerbahce turc queda comptabilitzat en 12.540.000 euros, una xifra llunyana dels 15 milions d’euros de la clàusula de rescissió. En aquest cas, s’ha de considerar, a més de la preceptiva amortització –el davanter tenia tres anys més de contracte–, l’intermediari que va fer possible el traspàs del futbolista al conjunt turc va percebre una comissió important.
Els comptes, aprovats en el seu moment, reflectien unes pèrdues ordinàries de 15.255.924,18 euros. Una vegada comptabilitzats els ingressos extraordinaris provocats per la venda de futbolistes, els beneficis quedaren inicialment quantificats en més de cinc milions d’euros i, de moment, aquesta quantitat ja s’ha vist reduïda fins als 700.000 euros, tot i que la reformulació dels comptes encara no s’ha tancat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.