TW
0

El manacorí Rafel Nadal, número 1 del rànquing mundial, obrirà l’any en un torneig d’exhibició a Abu Dhabi, que reuneix la majoria dels millors jugadors del circuit masculí, encara que la seva primera cita important serà la setmana que ve a Qatar.

Nadal iniciarà aquesta competició amb un enfrontament en semifinals amb el rus Nikolai Davidenko, mentre que l’altre lloc a la final el cercaran el suís Roger Federer, que també acudeix directament a semifinals, i el britànic Andy Murray.

Davidenko jugarà amb Nadal després de superar el nord-americà Andy Roddick per un doble 6-4. Amés a més, Murray, una de les grans expectatives de la temporada, s’imposà a James Blake per un doble 6-2. El rus, finalista del Masters de Shangai del novembre passat, es mostrà molt agressiu davant un dubitatiu Roddick. A una setmana del torneig de Doha, que inaugura el circuit ATP,Davidenko i Murray demostraren una excel·lent posada a punt que hauran de confrontar avui amb els dos primers jugadors de la llista mundial.

Abans que comencin les competicions oficials, diumenge que ve a Brisbane, Federer i Nadal podrien disputar la primera final de la temporada abans de traslladar-se a Qatar, mentre que a Chennai es posaran de llarg Davidenko i Moyà dilluns que ve.

L’esperada final del torneig d’Abu Dhabi es disputarà demà. Aquesta competició intenta establir-se en el calendari i promoure el tennis a la regió.

Després comencen els partits oficials, i Nadal ha triat Doha com a punt de partida. Doha comparteix l’inici del curs amb Chennai –l’Índia– i Brisbane –Austràlia–, del 5 a l’11 de gener. Després, els tennistes es reparteixen entre Auckland i Sydney, abans d’iniciar a Melbourne el primer Grand Slam de l’any, l’Obert d’Austràlia.

Pel que fa al duel contra Davidenko, aquest servirà perquè Nadal pugui avaluar el seu estat de forma per a la temporada en què haurà de defensar el número 1. En les cinc darreres vegades que aquests dos jugadors s’han enfrontat, Nadal s’hi imposà en tres ocasions i Davidenko en dues, ambdues l’any passat. La primera fou al Màsters Sèries de Miami, quan guanyà Nadal per 6-4 i 6-2, i la segona va ser al Màsters Sèries de París, quan el manacorí s’hagué de retirar a causa de les molèsties físiques, que finalment li impediren jugar la final de la Copa Davis.

D’altra banda, Nadal s’imposà al rus en el Màsters Sèries de Montecarlo per 6-3 i 6-2. El manacorí també guanyà Davidenko en el Màsters Series de Roma, l’any 2007, i en la Màsters Cup de la Xina, l’any 2006.