La correguda principal sortí a les 12 hores de les pistes d’atletisme de l’estadi de Son Moix i l’arribada va ser a la plaça d’Espanya, uns 4.100 metres en total. Els més petits, menors de 10 anys, varen començar a la plaça Santa Pagesa i recorregueren uns 1.100 metres.
L’atleta mallorquí de la Societat Gimnàstica Pontevedra, Carles Coll, deixà tothom enrere i amb un temps de 13.24 entrà a meta. A 8 segons quedà el segon classificat, Miguel Àngel Fidalgo (Metalnox Calvia). El tercer lloc va ser per a Joan Puigserver, del Montuïri 91.8.
La cursa de les dones va ser dominada per les germanes Ramis: Maria Ramis s’imposà a Bel amb un crono de 16.43 minuts. Marisol Martín (Manacor) va ser tercera, seguida de Coloma Fullana i de Joana Alorda.
Adrián Navarro i Paula Binimelis varen ser els primers participants menors de 10 anys que sortiren de la plaça de Santa Pagesa.
L’exvicecampió mundial i actual conseller d’Esports del Govern balear, Mateu Cañellas, demostrà que encara està en forma i arribà en el lloc 25 de la general, amb un registre de 15.48 minuts. Més tard passaren per meta l’actual conseller de Turisme del Govern balear, Miquel Nadal, el director general de l’IME, Baldomero Oliver, i l’exmaratonià Toni Peña.
Molts dels corredors illencs d’elit varen preferir agafar-se uns dies de descans, després de participar amb una climatologia adversa en la tradicional Cursa de "s’È". Tot el contrari succeí ahir en la correguda de la Festa de l’Estendard.
El lliurament de premis va ser curt: només els quatre guanyadors de les diferentes categories varen rebre un trofeu commemoratiu de la Conquesta de Palma per part de les tropes del rei en Jaume. Els altres varen participar en un sorteig de regals.
La batlessa de Palma, Aina Calvo, entregà els guardons amb els VIP que abans havien participat en la prova palmesana.
En pocs anys, aquesta cursa, en memòria de la conquesta de l’Illa per part dels catalans, s’ha guanyat un lloc entre les populars de Mallorca. La distància, no gaire llarga, i aprofitant que durant aquests dies no hi ha altres competicions atlètiques, hi han jugat a favor.
La darrera correguda popular es durà a terme el proper dia 31, l’anomenada Sant Silvestre-Ciutat d’Inca, que enguany arriba a les noces de plata. La sortida està prevista a les 17 hores des de la plaça de Mallorca.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.