TW
0

Quan sembla que l’aigua comença a arribar-li al coll i quan es multipliquen les veus crítiques amb la seva gestió al capdavant del club, el president del Reial Malloca, Vicenç Grande, es col·loca una cuirassa i intenta posar bona cara al mal temps. "Aquí no passa res", és el missatge que dia rere dia i en tots i cada un dels seus actes intenta transmetre. Però la realitat és una altra i són cada dia més les notícies i els rumors que apareixen als diferents mitjans de comunicació que fan referència a la delicada situació econòmica del club, i que vaticinen futures intervencions judicials o fins i tot descensos a Segona Divisió B. La situació de l’entorn del Reial Mallorca és per moments insostenible i es tem que la delicada qüestió institucional no acabi passant factura –si no ho fa ja– en l’àmbit esportiu, en l’equip.

Ahir, Vicenç Grande es deixà veure una vegada més per la ciutat esportiva de Son Bibiloni, acompanyat pel director de comunicació i relacions externes, Maties Rebassa, amb l’intenció de tranquil·litzar la plantilla. El president mallorquinista parlà animadament, fins i tot fent alguna broma, amb els jugadors, sobretot amb els capitans. Tal com reconegué el pobler Ivan Ramis en roda de premsa, Grande els comunicà que ho té "tot controlat" i que "gaudim de la seva confiança en tot".

Però si les paraules de Grande tingueren l’efecte de tranquil·litzar els futbolistes, amb Manzano les coses no quedaren gaire clares. El president i l’entrenador també conversaren durant uns minuts, però les cares en aquest cas eren molt més serioses i, sense que transcendís en cap moment el contingut de les converses, es va veure un Manzano molt gesticulador. Grande assegurà dies enrere en roda de premsa que "si les coses es fan bé, el Mallorca no tindrà cap problema econòmic ni ara ni en el futur", i aquesta és la veritat amb la qual fins ara combreguen els jugadors. Seria trist que la realitat s’entossudís a evidenciar el contrari. Escarrufa pensar en les possibles conseqüències.

"El president ens ha dit que ho té tot controlat"

El central pobler Ivan Ramis comentà ahir que la inestabilitat institucional del club no afecta la plantilla i que el president, Vicenç Grande, els ha assegurà que "ho té tot controlat". "La inestabilitat institucional del club no té per què afectar-nos. Els futbolistes estam més pendents d’altres fets, com guanyar cada diumenge. Des del club ens van informant de com van les coses, i aquests temes els han d’arreglar ells. Tenim confiança en el president i ens intentam mantenir al marge d’aquestes qüestions. La nostra feina es centrar-nos en el futbol. El president ens ha dit que ho té tot controlat i que tenim la seva confiança en tot. Ens ha dit el que hi ha i que hi ha tranquil·litat. Confii que no diu mentides", comentà Ramis a la premsa.

En relació amb el partit de diumenge contra el Recreativo, el defensa mallorquinista opinà que "encara no es pot parlar de final, perquè encara som a la primera volta i queda molta de Lliga, però diumenge hem de guanyar o guanyar. No ens podem obsessionar amb el futur, hem d’anar partit a partit i diumenge els tres punts han de quedar a casa". Ramis no volgué parlar de crisi i assegurà que el Mallorca únicament "està passant una mala ratxa i les coses no ens surten bé, però jo tenc confiança en l’equip perquè tenim una plantilla molt bona, igual de competitiva que la de l’any passat. Confiam de remuntar el mal novembre que hem tingut".

Manzano: "El duel amb el Recre és clau"

El tècnic del Reial Mallorca, Gregorio Manzano, afirma aquesta setmana, en el seu blog de la pàgina web oficial del club, que ha arribat l’hora d’estrènyer el barram i de començar amb bon peu el mes de desembre derrotant el Recreativo de Huelva, en un matx que l’entrenador andalús considera "un partit clau". "Ha finalitzat el mes de novembre, un mes negatiu per als interessos esportius del nostre equip. Només dos punts i el pas de l’eliminatòria de la Copa és poc balanç per tot allò que esperàvem des del principi. Vaig comentar que era un mes decisiu per establir-nos a la zona tranquil·la de la classificació.

No ha estat possible. Ara toca estrènyer el barram i començar el desembre amb bon peu davant el Recreativo de Huelta... és un partit clau", hi comenta Manzano. I llança un nou missatge a l’afició fent la reflexió següent: "Els resultats negatius d’un equip poden produir un ambient d’intranquil·litat i nervis, de la mateixa manera que un bon ambient pot causar resultats favorables".