Fernando Alonso, que divendres havia posat la primera pedra en assolir el quart lloc en la formació de sortida, va consolidar el seu projecte quan sortí indemne de la primera desviació després de Kubica, que havia guanyat cinc posicions. Els dos Mclaren, el de Hamilton i el del finès Heikki Kovalainen, arribaren molt passats al primer revolt i obligaren el finlandès Kimi Raikkonen (Ferrari) i Massa a desviar-se de la seva trajectòria cap a fora de la pista per evitar la col·lisió. Així, deixaren enrere el caos, les primeres víctimes del qual serien el britànic David Coulthard (Red-Bull), el japonès Kazuki Nakajima (Williams-Toyota) i l’alemany Timo Glock (Toyota).
En la segona volta es tocaren Massa i Hamilton, que per això perdé temps i s’hagué d’incorporar a la correguda en la darrera posició després d’aturar-se al box per realitzar la seva primera parada. Ambdós serien sancionats posteriorment a passar pel carrer de garatges, Massa pel seu toc amb Hamilton i aquest per la feta del primer revolt.
Mentrestant, al capdavant, Kubica no podia despenjar Alonso i, quan el polonès es va aturar per primera vegada a proveir-se, el seu avantatge era de tan sols 1.4 segons. A partir d’aquell moment, l’asturià va tirar com un animal, va marcar la volta ràpida en cursa fins aleshores i va aconseguir l’avantatge suficient per tal de, malgrat aturar-se dues voltes després, sortir per davant el polonès.
Llavors, llevat d’incidents, Fernando Alonso va tenir el triomf a la seva mà, perquè era l’home més ràpid en pista i pel seu avantatge sobre Kubica i sobre Raikkonen, que havia remuntat fins a la tercera posició després del disbarat de la primera desviació, a un ritme de mig segon per volta. Quan va parar per segona vegada per tal de proveir-se, va tornar a sortir a la pista amb un avantatge suficient per no ser inquietat al final. A més a més, es va aprofitar del duel que rere ell mantenien Kubica i Kovalainen pel segon lloc, als quals es va arribar a unir el brasiler Nelson Piquet (Renault) en la seva millor corregusa des del començament de temporada.
Alonso, vencedor afortunat fa quinze dies a Singapur, va aconseguir una victòria contundent i convincent per davant de Kubica, que a dotze punts de Hamilton entra en la lluita pel mundial, mentre que Raikkonen els acompanyava al pòdium.
"Estic com en un nigul... Dues victòries en 15 dies"
Fernando Alonso (Renault) va declarar tot just acabar la prova que se sentia com en un núvol."Ha estat una victòria importantíssima per a l’equip i per a mi. La veritat és que estic com en un nigul. Hem aconseguit dues victòries en quinze dies i amb un cotxe que a mitjan any jo mateix i tot l’equip el donàvem per perdut enguany i gairebé per mort. Tot i això, l’equip ha fet un treball increïble per millorar els problemes que teníem. Els resultats estan arribant ara mateix i cal aprofitar-ho, gaudir-ho i ser feliços", va expressar Fernando Alonso.
L’asturià, que per segona vegada es va imposar en el Gran Premi del Japó, assegurà: "Ha estat una correguda formidable, sobretot pel triomf, una altra vegada inesperat"."A Singapur hi va haver un factor de sort importantíssim amb el cotxe de seguretat i perquè els favorits van tenir problemes, per exemple, en el proveïment de Massa i aquest tipus de coses. Aquí no hi ha hagut res estrany, va ser una cursa sense vehicles de seguretat i hem assolit la victòria, per tant, tenc un millor gust de boca avui que fa quinze dies a Singapur", va afegir.
Fernando Alonso va forjar el triomf després de la primera aturada per proveir-se. "En la part inicial de la correguda també vaig ser ràpid, però em vaig intentar acostar a Robert en les tres primeres voltes i vaig destrossar pràcticament els pneumàtics en anar tan a prop d’ell"."Vaig preferir quedar a dos segons o a segon i mig d’ell, ja que sabia que s’aturaria abans que jo. Després, quan en la primera parada vaig aconseguir avançar-lo, amb la pista lliure, vaig poder fixar el meu ritme i així distanciar-me a poc a poc", va assegurar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.