TW
0

El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) va aconseguir la victòria i va fer el miracle en el Gran Premi de Singapur, quinzena prova del Mundial de Fórmula 1, després d’imposar-se contra tot pronòstic en una accidentada correguda. El torna a portar a la glòria després de sumar la seva primera victòria de la temporada per davant de Nico Rosberg (Williams-Toyota) i de Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), segon i tercer, respectivament.

L’asturià, bicampió del món, es va veure beneficiat per l’accident que va patir el seu company Nelson Piquet, que va possibilitar l’entrada en pista del safety car quan faltaven 47 voltes per al final. Alonso, que va volar sobre el circuit asiàtic, va aconseguir el seu podi número 50, una xifra que només han assolit 10 pilots durant el transcurs de la història.Hamilton va donar la mà a l’espanyol, però no el va mirar de cara. Era en certa manera una petita i mínima revenja per a Alonso, que s’havia tret l’espina de poder trepitjar el pòdium amb l’anglès dos graons per sota, i això que va estrènyer amb forces en el tram final del Gran Premi.

La cursa va ser una autèntica bogeria. Després d’una sortida neta, malgrat l’embut que proporcionava el circuit singapurès, tot va passar segons el que s’havia previst, llevat de la mala sortida de Kimi Räikkönen (Ferrari), que va veure com el seu company Felipe Massa sortia com un tret i liderava la correguda.Hamilton no perdia de vista el carioca perquè sabia que el campionat estava en joc i Alonso, des del quinzè lloc de la graella, va avançar tres posicions de cop. Les bones sortides de l’asturià van tornar a ser presents a Singapur.

Quan faltaven 47 voltes per a la conclusió, el brasiler de Renault Nelson Piquet va copejar amb la part davantera del seu monoplaça una paret del circuit i es va desplaçar de manera lateral fins al costat contrari del traçat. En aquell mateix instant va sortir el safety, va fer un tomb radical a la cursa i va permetre que Alonso, que havia sortit quinzè, s’ubicàs en la sisena posició.

Això convertia la prova en una de ben diferent. Rosberg liderava amb Trulli i Fisichella per darrere, a més de Kubica i Alonso. L’espanyol estava tranquil, ja que sabia que el primer i el quart havien de ser penalitzats per haver-se proveït quan no podien.

L’stop & go d’ambdós va deixar Alonso en tercer lloc i ja havia carregat el seu R-28 amb suficient benzina com per haver de fer una darrera aturada en el tram final. Així, amb l’entrada a boxs dels dos italians, Alonso liderava una correguda esperpèntica, en la qual cada vegada anava més aviat, com una bala.

Alonso va guanyar, però abans va haver de patir perquè va entrar a pista de nou el cotxe de seguretat. Sutil se’n va anar contra la barrera i això va provocar que Rosberg i Hamilton, segon i tercer al final, deixassin en res l’avantatge que havia anat guardant el d’Oviedo. Al final, com un temps, Alonso va guanyar i ho va fer demostrant que a Fórmula 1 tot és possible fins que es creua la línia de meta.