TW
0

L’italià Valentino Rossi (Yamaha) només necessita aconseguir un tercer lloc, setze punts, per no dependre del que faci l’australià Casey Stoner (Ducati) i proclamar-se campió del món en el Gran Premi de Japó que es disputarà diumenge que ve.El pilot transalpí té pràcticament guanyat el seu vuitè títol, que seria el sisè de la màxima categoria, quan falten quatre curses: Japó, Austràlia, Malàisia i València. Rossi té 287 punts, mentre que Casay Stoner, vigent campió del món, en té 200.

Li bastaria, al pilot de Yamaha, arribar entre els tres primers o quedar per davant Stoner, que guanyà a Motegi el seu primer campionat fa un any.El set vegades campió del món ha guanyat les quatre darreres curses:Laguna Seca, en els Estats Units; República Txeca; San Marino i a Indianapolis, també als Estats Units, on donà una lliçó magistral i deixà quasi sentenciat el campionat del món de Moto GP.

Un punt d’interès serà veure quin és el rendiment del malloquí Jorge Lorenzo. En el seu primer any a Moto GP, el company de Rossi a Yamaha és quart amb 156 punts i ha recuperat la forma perduda a meitat de temporada amb una sèrie d’accidents i caigudes que li arruïnaren el gran inici de temporada.D’altra banda, Dani Pedrosa (Honda) competirà per primera vegada després de la seva decisió de canviar de pneumàtics i deixar Michelin per utilitzar Bridgestone, marca usada per Rossi. Pedrosa és tercer a la classificació del Mundial i du cinc curses sense pujar al podi.

En 250 cc, Bautista, tercer a la general, és l’únic espanyol amb possibilitats de guanyar un títol al 2008, malgrat que va perdre a Indianapolis, on es va suspendre la cursa, la possibilitat de sumar punts. A 125 cc, el francès Mike di Meglio (Derbi) tindrà a Japó una altra oportunitat d’ampliar el seu avantatge sobre l’italià Simone Corsi (Aprilia) i l’hongarès Gabor Talmacsi (Aprilia).

Lorenzo: "El campionat ja és redó"

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) manifestà ahir en el circuit japonès de Motegi que, des del punt de vista de la seva participació en el Mundial de Moto GP, "el campionat ja és redó; no s’ha d’arrodonir res".Lorenzo, que guanyà un gran premi, el de Portugal, a principi de la temporada, afirmà que intentarà "aconseguir més podis, i a la mínima ocasió que puguem aconseguir la victòria, arriscarem i ho farem".Respecte a la possibilitat de guanyar al Japó el pròxim diumenge, Lorenzo manifestà que sempre es marca "coses grans i això seria un somni. Per fer-ho realitat s’ha de treballar molt i pilotar molt bé". "He fet bones curses a Motegi, encara que mai no hi he guanyat", afirmà.