El ciclista belga Tom Boonen (Quick Step) es va alçar amb el triomf en la tercera etapa de la Volta Ciclista a Espanya, amb sortida a Jaén i arribada a Còrdova sobre 168,6 quilòmetres de recorregut, després d'imposar-se en l'esprint final en una jornada en què Daniele Bennati (Liquigas), segon, va arrabassar el mallot de líder a l'espanyol Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne).
L'alt de San Jerónimo, de tercera categoria, va propiciar atacs de figures importants en la carrera. Tanmateix, cap d'elles no va quallar i finalment va ser Boonen el que va aixecar els braços en depassar la pancarta de meta en terres cordoveses. El flamenc es va avançar a Bennati, que va aconseguir, a mercè de les bonificacions, el 'mallot' or de líder de la Vuelta a Espanya.
El velocista belga vol rescabalar-se en la ronda espanyola de la seva absència del Tour de França pel seu positiu per cocaïna de finals del passat mes de maig i amb el Mundial de Varese molt a prop, vol afinar la seva posada al punt per a aquesta cita.
Als carrers de Còrdova, va aconseguir un triomf folgat, el primer de renom en la seva , per davant de Bennati i del veterà Erik Zabel (Milram), mentre que, sense Oscar Freire (Rabobank), el millor espanyol va ser Koldo Fernández (Euskaltel Euskadi), quart.
El pilot va viure una jornada tranquil·la en què Manuel Ortega (Andalusia Cajasur) va aprofitar el pas pels carrers del seu Jaén natal de la 'serp multicolor' per a ja a la mateixa sortida formar l'escapada del dia, que es va consolidar en les primeres pedalades de la jornada.
I és Ortega, de 27 anys, va escapar-se al primer quilòmetre, i al pas pel quilòmetre 40 ja es distanciava amb 13.46 minuts de coixí, gràcies al beneplàcit d'un pilot que veia amb bons ulls una escapada en solitari molt més fàcil de retallar en el moment de la veritat.
No en va, l'arribada a Còrdova guardava oculta la pujada a falta de 26 quilòmetres per a la meta a l'alt de San Jerónimo, pel que els interessos del Caisse d'Epargne de mantenir el liderat d'Alejandro Valverde van trobar ràpida simbiosi en altres equips, entossudits que Manuel Ortega no sumàs la seva primera victòria després de tres temporades en el camp professional.
Ortega va assolir San Jerónimo amb poc més de cinc minuts i les hostilitats per darrere van ser fatals per a la seva destinació.
El primer en moure's va ser precisament Paolo Bettini, a la recerca de rememorar la victòria de fa dos anys, i al que no van poder seguir Ezequiel Mosquera (Xacobeo Galicia), el portuguès Sergio Paulinho (Astaná) o el rus Alexandr Kolobnev (CSC Saxo Bank).
Malgrat els esforços d'Ortega i la seva valentia en el descens, el 'Grill' el va caçar i per darrere de noms com els francesos David Moncoutie i Sylvain Chavanel (Cofidis), l'espanyol Juan Antonio Flecha (Rabobank), Iñigo Landaluze (Euskaltel), l'italià Davide Rebellin (Gerolsteiner), o el propi líder de la carrera, Alejandro Valverde.
Per la seva part, l'actual campió del món no va tenir cames per assumir el cap de carrera en solitari i el ritme de cacera dels Liquigas, treballant per a Daniele Bennati, va donar resultat i la total normalitat es va reestablir a falta de 16 quilòmetres.
Des de llavors, el 'tren' imposat per l'equip vencedor de la primera etapa va acabar amb les opcions del càntabre Oscar Freire (Rabobank) que, a les primeres de canvi, es va veure massa despenjat com per lluitar pel triomf i va haver de veure la inapel·lable victòria de Boonen des de lluny.
Boonen guanya a Còrdova i Bennati arrabassa el liderat a Valverde
Palma01/09/08 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Amem si abans de penjar notícies, passen per correctors... Arrabassa??? Li arrabassen el lideratge??? I se diu lideratge no liderat. Un triomf folgat??? I més... AIXÒ ÉS VERGONYÓS