El tennista manacorí Rafel Nadal, flamant vencedor a Roland Garros i a Wimbledon, tendrà un còmode debut al Màster Sèries de Toronto, sisè de la temporada, on la fortuna també va somriure al gran rival del mallorquí, Roger Federer, en el sorteig del quadre realitzat dissabte a la nit.
Destronar el suís del capdamunt de la classificació de l'ATP és el principal objectiu de Nadal. El mallorquí té per primera vegada la possibilitat de convertir-se en el millor jugador del món, ja que en els tres tornejos de la gira americana (Toronto, Cincinnati i US Open), defensa menys punts que Federer. El mallorquí defensa un total de 380 punts (el millor resultat que aconseguí la temporada passada foren les semifinals de Toronto, ja que caigué als setzens de final de l'US Open i als 32 de final de Cincinnati), pels 1.850 que ha de defensar el suís (vencedor de l'US Open, de Cincinnati i finalista a Toronto). Així, quan només els separen 545 punts al capdavant de la llista, una bona gira americana el podria aixecar al més alt del tennis mundial.
Per aconseguir-ho haurà de començar per desfer-se del vencedor del duel entre el xipriota Marcos Baghdatis i el local Peter Polansky, afortunat amb una "wild card" de l'organització.
"Si sóc feliç amb el que faig puc arribar al número 1"
El tennista mallorquí Rafel Nadal reconegué que somia a ser el número del món i confia a poder entrar en la lluita per les medalles en els propers Jocs Olímpics encara que està molt satisfet amb allò que ha aconseguit en d'ençà que va començar la temporada.
"Estic content amb allò que faig. Si no som número 1 és perquè he coincidit amb un que és increïblement millor que jo, però interiorment estic feliç i content. A partir d'aquí, s'ha d'acceptar la situació i valorar com és de difícil ser on som. I si som feliç amb allò que faig puc arribar a ser el que m'agradaria ser, que és ser el número 1", afirmà en una entrevista amb televisió espanyola que recull Europa Press.
El número dos del món, que en tan sols un mes ha conquerit el seu quart títol a Roland Garros i el primer a Wimbledon, no pot elegir amb quin "gran" es queda. "Si hagués d'elegir en quedaria amb els quatre Roland Garros, quatre és molt més que un. Pareix que el quart és menys important i se li dóna més importància a Wimbledon, que em fa moltíssima il·lusió", va indicar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.