TW
0

Qui ho hauria dit! El primer podi de Renault aquesta temporada no ha estat de Fernando Alonso. El pilot asturià, en una altra correguda desafortunada després de sortir cinquè, quedà fora dels punts perquè fou onzè, mentre que el seu company d’equip, el brasiler Nelson Piquet, assolí un històric, per ell, segon lloc, en un Gran Premi d’Alemanya en què el britànic Lewis Hamilton imposà la seva superioritat, i la del seu McLaren Mercedes, per sumar la seva segona victòria consecutiva.

Aquesta fita li permet liderar en solitari el Mundial de pilots quatre punts per davant del brasiler de Ferrari Felipe Massa, que ahir fou tercer, i set respecte del seu company, el finlandès Kimi Raikkonen. El vigent campió entrà sisè a la meta de Hockenheim.

De les vuit victòries de Hamilton a la Fórmula 1, la d’ahir fou la més impressionant i magistral, perquè hagué de lluitar no només enfront dels altres pilots, sinó a més contra el cotxe de seguretat i una pèssima tàctica del seu equip. Líder indiscutible de la cursa des de la sortida, gaudia d’11.7 segons d’avantatge respecte de Massa quan Glock (Toyota) trencà la seva suspensió de darrere i obligà a neutralitzar la prova a mitjan Gran Premi. Allò que fou un contratemps per a l’anglès es convertí en un cop de sort per a Piquet, únic pilot que anava a només una aturada a boxes, feta just abans de la sortida del ‘safety car’.

L’aturada fou aprofitada per fer benzina per part de tots els pilots menys, de manera incomprensible, pel líder Hamilton i l’alemany Nick Heidfeld (BMW). L’entrada massiva deixà aquests dos pilots sense cap avantatge i amb la necessitat de fer una nova aturada en cursa, i Piquet, en el tercer lloc, ja no aturà fins al final de la cursa. Represa la prova, agafà de manera endimoniada un avantatge suficient per, malgrat aturar-se, superar Massa en una maniobra perfecta i després que el seu company d’equip Kovalainen el deixàs passar poc abans.

Tot el que ahir podia sortir malament a Alonso, li passà. En la sortida va perdre un lloc en benefici del polonès Robert Kubica (BMW) i poc després fou Raikkonen qui l’avançà. Amb Alonso vuitè, Trulli anava fent el ‘tap’ i darrere ell marxaven Raikkonen, Alonso i l’alemany Sebastian Vettel (Toro Rosso). Mentre Trulli i Alonso s’aturaven per primera vegada a posar benzina en el mateix moment, Vettel ho fa ver dues voltes després i s’incorporà per davant de l’espanyol.

Les diferències entre els cotxes eren tan petites que els avançaments per part de l’R28 d’Alonso es feien molt complicats. Poc més hi pogué fer el bi-campió del món, que va veure com la neutralització de la cursa l’enfonsà del cinquè a l’onzè lloc, amb una virolla fins i tot a la part final de la prova, mentre que el seu company Nelson Piquet remuntà del dessetè lloc inicial al segon calaix del podi de Hockenheim.

El director de Renault, Flavio Briatore, reconegué "la sort del cotxe de seguretat" que facilità el podi de Piquet, però deixà clar que "Nelson també ha sabut conduir perfectament al final". Respecte de la correguda d’Alonso, digué que fou "per oblidar".

Alonso: "Piquet ha gaudit de tota la sort que a mi m’ha faltat"
Fernando Alonso, després d’acabar onzè en el Gran Premi d’Alemanya, explicà la mala sort que patí en moments decisius de la cursa de Hockenheim: "Vaig intentar avançar Trulli i em tancà, fet que aprofità Raikkonen per avançar-me i fer-me perdre dues posicions. Després Vettel va sortir de fer benzina quan jo anava pel carril ràpid i de molt males maneres va fer que m’endarrerís i em dificultà la remuntada". Alonso es referí també a la sort del seu company Nelson Piquet: "Gent com el meu company, que ha tingut tants de problemes aquest cap de setmana i que mai no ha trobat el ritme, de sobte surt el cotxe de seguretat i es troba al podi".

El que demanà ahir el primer pilot de Renault, que es manté novè en el Mundial amb tretze punts, és "una mica més de sort en aquells tres o quatre moments decisius de cada cursa".

Piquet, exultant
Nelsinho Piquet, exultant pel seu primer podi, va admetre la "meva sort", però es mostrà molt satisfet i content perquè "he sabut mantenir el ritme i conservar la segona posició". També donà les gràcies al seu equip per haver "pres la decisió correcta en el moment oportú".