Un Tour que es manté obert, amb un resultat incert i no exempt de polèmica en la seva primera meitat, recuperà forces amb Evans enfundat en la teula daurada per un sol segon i la nòmina de favorits reduïda pels rigors dels ports pirinencs, sobretot del Tourmalet i de l’Hautacam, on Valverde, després d’un començament pletòric amb victòria en la primera etapa i lideratge, ha acabat les forces i les opcions al triomf final.
Evans complí el seu paper de "ser-hi sempre", regular i constant, tot i la caiguda al peu del Peyesourde que el deixà malparat. Amb un equip escàs, es troba al capdavant amb una "gossada" de rivals disposats a alterar els vaticinis que el situen com a màxim candidat. El CSC de Sastre serà el seu turment, amb la doble basa de l’avilès i d’Schleck a un segon de l’australià.
Sastre ha agafat la bandera que deixà anar Valverde. Ben ajudat per un dels equips millors del món, l’avilès demanà els galons i un grup a la seva mesura per fer un salt de qualitat.
El gran grup afrontarà una etapa de mitjana muntanya i tres planes abans d’enfilar els Alps, amb l’arribada al Piemont, al Prato Nevoso, el pròxim dia 20. Dos dies després, pujaran l’Alpe-d’Huez, en l’etapa reina de la present edició i amb el Galibier al menú.
Renúncia al Pro Tour
D’altra banda, els 17 equips professionals presents en la ronda gal·la acordaren ahir renunciar a la llicència Pro Tour i anunciaren un acord amb els organitzadors de les tres grans voltes per posar en marxa un nou projecte comú, al qual han convidat a sumar-se la UCI.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.