TW
0

L’australià Casey Stoner (Ducati) s’adjudicà la seva tercera victòria de la temporada, i segona de consecutiva, al circuit d’Assen gràcies en part a la caiguda de l’italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M1) en la primera volta del Gran Premi d’Holanda, que acabà amb el català Dani Pedrosa (Honda RC 212) com a nou líder del Mundial després de pujar al segon calaix del podi.

En principi, gairebé tothom donava per fet que si Stoner no badava en la sortida s’enduria còmodament el GP d’Holanda, encara que Rossi i Pedrosa hi tindrien alguna possibilitat si seguien la roda del vigent campió del món des de la mateixa sortida. Però tot canvià quan Rossi tingué una de les caigudes més ràpides de la seva carrera, ja que encara no s’havien completat tres revolts. L’heptacampió mundial s’aixecà i, ja sense opcions, intentà salvar qualque punt. Això sí, al final acabà per davant de Melandri i d’Elías i sumà quatre punts que no li permeteren, tanmateix, mantenir el lideratge.

Casey Stoner imposà des del principi un ritme impossible per als seus rival, fins i tot per a Pedrosa, que de seguida s’adonà que el seu objectiu era el segon lloc al podi d’Assen. I ho aconseguí amb relativa facilitat per davant del nord-americà Collin Edwards (Yamaha YZR M1), que s’aprofità que el seu compatriota Nicky Hayden (Honda RC 212) quedà sense benzina en els darrers metres quan era tercer. Tanmateix, l’impuls que duia li permeté arribar quart per davant d’Andrea Dovizioso i del mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M1).

Lorenzo, que el dia abans ja avisà que no es trobava còmode amb la moto i que no aspirava a gaire a Holanda, es conformà amb una sisena posició que el manté quart al Mundial. El català Toni Elías, el tercer dels espanyols amb opcions, mantingué com sempre un ritme molt regular però molt allunyat dels pilots capdavanters, i es conformà amb la dotzena posició final per davant del "teòric" primer pilot oficial de Ducati, l’italià Marco Melandri, que acabà coer de la prova holandesa.

En definitiva, mala sort per a un Rossi que ahir igualava el rècord del seu compatriota Max Biaggi com a pilot amb més grans premis consecutius (201), i amb la lluita pel títol més aferrissada que mai. En les pròximes curses el lideratge estarà contínuament en joc.•