El pilot brasiler Felipe Massa (Ferrari) s’imposà en el Gran Premi de França disputat ahir al circuit de Magny-Cours i aconseguí recuperar el lideratge del Mundial, en una cursa en la qual Jarno Trulli (Toyota) signà un sorprenent tercer lloc, mentre que l’asturià Fernando Alonso (Renault) només pogué ser vuitè tot i haver sortir del tercer lloc de la graella.
Alonso tingué un munt de problemes durant tota la prova i ni tan sols la seva sortida, que sol ser el seu punt fort, va ser bona. Així, el bicampió del món perdé dues posicions, ja que fou superat abans del primer revolt pel mateix Trulli i per Robert Kubica (BMW Sauber), mentre que per davant les dues "bales vermelles" de Ferrari obrien distàncies sense oposició.
Tot i el mal començament, Alonso pogué recuperar el quart lloc després de superar el polonès, que afrontava la seva primera defensa del lideratge del Mundial, abans de completar la primera volta. Per darrere, tot l’interès se centrava en la remuntada obligada d’uns endarrerits Heikki Kovalainen, des del desè lloc, i Lewis Hamilton, des del catorzè. Justament l’agressivitat mostrada pel pilot britànic estigué a punt de causar-los un disgust a tots dos, ja que l’anglès tocà la part de darrere del cotxe del seu company mentre sortien d’un revolt. Per sort no hi hagué desperfectes i després animaren la part central de la cursa amb un Nelson Piquet (Renault) més lluitador que mai.
Amb Raikkonen i amb Massa liderant la prova a velocitat de creuer, arribaren les primeres aturades tècniques. El pas pels tallers no generà variacions als llocs del podi, però sí que fou contraproduent per a Alonso, que fou un dels primers que deixaren momentàniament la pista, amb menys pes al seu dipòsit, i Kubica l’avançà.
La cursa s’estabilitzà amb tots els monoplaces "nous" després de passar pel taller i la tranquil·litat durà just fins a l’equador de la prova, moment en què Raikkonen va veure que perdia ritme i el seu company Massa s’hi acostava. El brasiler veia perillar el triomf de Ferrari i no dubtà gens a l’hora d’avançar l’actual campió del món quan encara faltaven 32 voltes per al final.
Mentrestant, en la lluita pels punts, Kovalainen continuà superant un rival darrere l’altre fins a posar-se quart quan faltaven deu voltes. En un tres i no res el nòrdic es veia lluitant pel darrer lloc del calaix amb Kubica i amb Trulli. En aquests moments les notícies per a Alonso no eren gens bones, ja que rodava sempre un segon per sota dels seus rivals i ocupava només la vuitena posició.
Errada d’Alonso
I quan tot feia pensar que el pilot espanyol acabaria setè, cometé una errada greu en el seu intent de doblar un cotxe i el seu company Nelsinho el superà i sumà els seus dos primers punts en el Mundial. Era just el moment en què Massa creuava primer la meta i sumava deu punts que li permeten recuperar el lideratge del campionat. Raikkonen, amb problemes mecànics, podia estar satisfet d’haver mantingut la segona posició i la sorpresa va ser el tercer lloc final de l’italià Jarno Trulli, per davant de Kovalainen i de Kubica.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.