TW
0

La Policia austríaca va detenir la matinada de dissabte 12 persones pels disturbis entre aficionats turcs i croats després de la victòria de la selecció de Fatih Terim en els quarts de final de l’Eurocopa, van informar les forces de seguretat.

"Va ser un final de partit dramàtic, però el fet que només hi hagués 12 detinguts entre 200.000 aficionats d’ambdós equips a la ciutat mostra que hem aconseguit controlar les coses, va explicar ahir en roda de premsa Christian Stella, portaveu de la Policia de Viena.

A la barriada d’Ottakring, on conviuen uns 10.000 immigrants turcs i de l’antiga Iugoslàvia, es van produir incidents quan seguidors croats increparen i agrediren els aficionats turcs que celebraven el triomf del seu equip.

El gran desplegament policial per acordonar els carrers i evitar que ambdues aficions coincidissin als mateixos llocs va evitar que la tensió augmentàs, però els agents van haver de fer front al llançament de botelles i de llambordes per part d’alguns seguidors croats.

Els aficionats violents del país balcànic també van llançar pedres contra les finestres dels habitatges que exhibien banderes turques i contra els aparadors de botigues de comerciants d’aquest país.

Nombrosos testimonis citats pels mitjans austríacs indiquen que alguns seguidors "ultres" croats van fer la salutació hitleriana i van entonar càntics nazis.