Històric: Turquia a semis

Eliminen Croàcia en uns penals i ara lluitarà enfront d'Alemanya per un lloc en la gran final

TW
0

Turquia va fer història ahir a l’estadi Ernst Happel de Viena i es classificà per a les semifinals de l’Eurocopa, per primera vegada en la seva història. Ho aconseguí eliminant Croàcia en els llançaments des del punt de penal després que els noranta minuts reglamentaris haguessin acabat amb el resultat inicial (0-0) i la pròrroga amb un empat a un gol gràcies a dos gols in extremis: el de Klasnic amb el cap un minut abans del final del temps suplementari i el de Senkur en el temps de descompte, aprofitant una pilota penjada. Es repetí així el miracle turc de la primera fase davant la República Txeca i Suïssa, amb gols en els darrers minuts. Més emoció, impossible. La selecció turca jugarà dimecres amb Alemanya per un lloc a la gran final.

Va ser un partit emocionant des del primer minut, amb una part per a cada equip. Si els otomans foren superiors en la primera part, els balcànics s’imposaren en la segona. Però hi hagué un denominador comú: la manca de punteria i els pals. El croat Olic envià una pilota al travesser en el minut 18 i el porter Rustu salvà el seu equip en els darrers minuts del temps reglamentari. La tècnica dels homes de Luka Modric no es pogué imposar a l’empenta del seu rival, convençut que aquest és el seu campionat.

Penals
Començà llançant Croàcia i Modric xutà fora ajustat al pal. El turc Arda contestà marcant per a la seva selecció i Srna va fer el primer de la sort dels penals per als balcànics. Però Senturk no fallà i en el llançament següent Rakitic la tirà a fora. Altintop tenia l’oportunitat d’ampliar l’avantatge per als vermells i no fallà. En el primer match ball Rustu l’aturà i donà la classificació als seus. L’única nota negativa per als turcs són les baixes per acumulacions d’amonestacions de tres homes bàsics: Turan, Asik i Tuncay.