Alberto Contador, flamant guanyador del Giro d’Itàlia 2008, fou rebut a Madrid en olor de multituds. El ciclista natural de la localitat madrilenya de Pinto fou rebut a la porta del Sol de la capital espanyola per uns dos mils aficionats. La majoria arribaven del seu poble, que corejaren a la vageda "No som un, no som dos, som el poble de Contador" just quan el ciclista de l’Astana mostrava el trofeu des de la balconada de la Reial Casa de Correus poc després de ser rebut per la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre.
Contador reconegué durant l’acte de benvinguda i homenatge que "després de guanyar el Giro em fa menys ràbia no poder participar en el Tour". El ciclista madrileny, que molts ja veuen com el successor de Miguel Indurain després de guanyar el Tour de França i la ronda transalpina, manifestà que "he fet una temporada boníssima, però encara no ha acabat perquè he de lluitar per la Vuelta a Espanya".
El ciclista de l’Astana, que deu dies abans del començament del Giro es trobava de vacances a la platja perquè en un principi no hi havia de participar, explicà que "m’ha afavorit que les primeres etapes del Giro fossin perfectes per anar agafant la forma; eren jornades tranquil·les, sense muntanya".
El de Pinto reconegué que no s’esperava "tanta repercussió a Espanya pel meu triomf". Esperanza Aguirre el lloà dient que "has pres el relleu del que ha estat el millor ciclista espanyol de tots els temps, Miguel Indurain".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt interessant les noticies sobre Contador, però ens hem de preguntar que passa a aquest diari, que Marga Fullana guanya una prova de la World Cup a Vallnord, Andorra i no hi ha menció. En la secció dels 10 de Balears ha quedat a una posició destacada (3ª si no vaig errat). Als mallorquins ens interessa més el que fa Marga que no si Contador guanya 300 giros.