Els dos socis del FC Barcelona que la setmana passada iniciaren els tràmits per presentar una moció de censura contra el president del club, Joan Laporta, i la seva junta directiva iniciaren ahir la recollida de les 5.882 signatures de suport dels socis necessàries per poder sotmetre la continuïtat de Laporta a una votació entre els socis.
El club català comunicà ahir dematí que els impulsors de l'iniciativa ja tenen a la seva disposició les paperetes per continuar amb el procés, que necessita almenys el suport per escrit del 5 per cent dels socis amb dret de vot i que s'ahn de presentar abans de complir-se catorze dies hàbils des d'ahir.
Els dos socis que han activat el procés contra Laporta, Oriol Giralt, misser que ja va presentar una demanda contra l'actual directiva perqué convocàs eleccions el 2006, i Christian Castellví, acudiren ahir horabaixa a les oficines del Barça per recollir les paperetes i per començar poc després la recaptació de signatures a l'hotel Derby de la Ciutat Comtal.
Divendres que ve, a més, tenen previst instal·lar punts de recollida de signatures al Palau Blaugrana coincidint amb el partti de bàsquet entre l'AXA Barcelona i el Iurbentia Bilbao. Giralt explicà ahir que confia a obtenir una resposta positiva dels socis, malgrat que passa pena que «alguns ja s'hagin quedat a gust mostrant el seu desencant diumenge passat», per afegir que «no és una moció de censura només per la gestió esportiva, sinó per la gestió de Laporta en general com a president del club».
Cal recordar, com a anècdota, que fins a llavors en tota la història del club blaugrana només s'ha fet una moció de censura i fou precisament la que va presentar, sense èxit, Joan Laporta contra l'expresident Josep Lluís Núñez el 1998.
Lluís Bassat
El publicista Lluís Bassat, candidat a la presidència culer el 2000 i 2003, digué ahir que «Laporta s'hauria de sotmetre a una moció de confiança després que tot l'estadi cridàs 'Laporta no, Barça sí'», tot i que no confirmà si signaria a favor de la moció de censura. Bassat afegí que Laporta «ha trobat amb Guardiola un escut fantàstic per aturar part dels atacs a la junta per l'estima al jugador de l'afició».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.