El comodor del Club de Mar de Mallorca, Manuel Nadal de Uhler, confirmà ahir que presentarà la seva candidatura a la presidència de la Reial Federació Espanyola de Vela (RFEV). Nadal, que fou director general d'Esports del Govern de les Illes Balears i responsable durant deu anys de l'escola de vela de Calanova, admeté que serà candidat després de rebre «nombrosos suports» de tot Espanya, i descartà qualsevol enfrontament personal amb el president actual, Gerardo Pombo.
«Proposaré canvis per millorar aspectes amb els quals la gent de la vela no està contenta. S'han de millorar per exemple les relacions amb les comunitat autònomes, impulsar les classes olímpiques, aclarir les fórmules i les clases de creuers, fomentar l'ensenyament de la vela i deixar que els club nàutics juguin el seu paper sense intromissió de la Federació, molt especialment a la Copa Amèrica», assegurà.
Per la seva banda, Gerardo Pombo, que és a Mallorca per participar en un simposi d'escoles de vela, indicà que li sembla «bé que es presenti Manuel Nadal, com qualsevol altre candidat» perquè hi ha un «sistema democràtic» per a l'elecció, però explicà que li pareix que és «prest per parlar de candidatures oficials, ja que no es podran acceptar fins a l'assemblea d'octubre».
Pombo afirmà que «és un dret de qualsevol persona» optar a la presidència de la Reial Federació Espanyola de Vela i també confirmà que hi serà candidat, tot i que la seva prioritat més immediata són els Jocs Olímpics de Pequín, on es presenta segons afirmà «amb un equip molt potent».
«Sabia que Nadal s'hi volia presentar perquè ell mateix m'ho comentà a Tenerife fa unes setmanes. El conec de tota la vida i em consta que és un cavaller i una persona molt educada, i que la seva campanya serà neta», afegí Pombo.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.