El líder del Mundial de MotoGP, el mallorquí Jorge Lorenzo (FIAT Yamaha), operat dilluns de la síndrome compartimental que sofreix al braç dret, va abandonar ahir l'Institut Dexeus de Barcelona disposat a recuperar-se'n com més aviat millor per arribar en plenes condicions al pròxim Gran Premi, el de la Xina, previst per al 4 de maig, una cursa que vol disputar «encara que sigui amb una mà».
A penes 24 hores després d'haver aconseguit la seva primera victòria en la màxima categoria, en el Gran Premi de Portugal, Lorenzo es posà en mans del doctor Xavier Mir, cap de la unitat de microcirurgia i cirurgia de la mà de l'Institut Dexeus, encarregada de practicar-li l'operació al braç dret, «el que més sofreix i el que estava millor», per solucionar la síndrome compartimental, un desenvolupament dels músculs que comprimeix el sistema nerviós i provoca que el pilot perdi força i sensibilitat. Resignat a una operació per la qual han passat ja gairebé tots els pilots de la graella -«es fa difícil perquè em trobava bé i penses: Per què diantre m'he d'operar-?»-, Lorenzo assegurà ahir que està disposat a participar en la quarta cursa «encara que sigui amb una sola mà».
De moment, el mallorquí haurà de fer repòs almenys fins dilluns. Després iniciarà el treball de fisioteràpia i deu dies després podrà tornar a les pistes.«En entrar el quiròfan he notat una sensació estranya», confessà Lorenzo, «perquè quan et romps la clavícula saps que has d'operar-te'n, no hi ha més remei. Ara, en canvi, em trobava bé i estava eufòric. Ha estat una decisió difícil, però és la millor. Era operar-se ara o per l'estiu».
Per la seva banda, el doctor Mir explicà que la intervenció quirúrgica és freqüent «en els pilots que canvien de categoria» i que en el cas de Lorenzo només s'ha realitzat al braç dret, «amb l'esperança que així pugui anar millorant també de l'esquerre».Lorenzo corregué amb dolor a Portugal, guanyà la cursa i viatjà a Barcelona per operar-se només del braç dret, per més que també l'esquerre li provoqui molèsties, després d'haver intentat altres solucions, com ara provar un puny de la moto més ample, realitzar estirades o fins i tot prendre més magnesi, segons explicà el doctor Mir.
«El cos humà té uns límits, però jo encara no hi he arribat. A Portugal havia d'aguantar perquè sabia que era la meva oportunitat de guanyar», revelà un Lorenzo relaxat i somrient -«l'únic desavantatge d'això és que la meva mare m'haurà de donar la sopa»-, prudent tot i la seva condició de líder del Mundial i les seves tres poles.
«Quan creixes més, arriba la caiguda. No podem considerar els reis del mambo perquè no ho serem mai», expressà un Lorenzo convençut que el seu lideratge en el Mundial és provisional, i que els «favorits continuen sent Rossi, Stoner i Pedrosa». Segons el pilot de Palma, «el més normal seria baixar fins a la quarta, la cinquena o la sisena posicions».
A més, Lorenzo reconegué que el seu avançament per superar Rossi a Estoril havia estat «agressiu», però que la maniobra no ha generat problemes entre els dos pilots de Yamaha. «Ell també és un pilot guanyador, com jo, i sap que ens jugam la vida en cada revolt». El rendiment de Jorge Lorenzo en el proper Gran Premi de la Xina serà tota una incògnita fins als primers entrenaments lliures, ja que llavors es veurà com ha evolucionat el mallorquí després d'aquest operació. Tot i això, el començament de temporada realitzat pel deixeble de Dani Amatriaín és per emmarcar.
Jorge Lorenzo s'ha convertit, per només un dia, en el pilot més jove de la història que puja al podi durant tres curses de manera consecutiva en la màxima categoria del motociclisme mundial. A més d'això, i de les tres poles obtingudes en les tres proves disputades en aquesta campanya i la seva primera victòria en una prova de MotoGp, el pilot palmesà s'ha posat líder del Mundial, amb els mateixos punts que Dani Pedrosa i amb 14 més que el seu company d'equip Valentino Rossi.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.