El Betis-Barça es juga al Ruiz de Lopera

Disciplina Esportiva concedí a darrera hora la suspensió cautelar del tancament de l'estadi bètic

TW
0

EFE. Sevilla.

El Ruiz de Lopera serà finalment l'escenari del Betis-FC Barcelona d'avui a les 20.00h, una vegada acceptada la suspensió cautelar demanada pel club bètic, en un partit on els sevillans intentaran fugir de la part baixa i el Barça pressionar el líder guanyant per posar-se'n a només un punt.

La polèmica per l'escenari ha presidit els prolegòmens d'un matx fonamental per a ambdós equips. Ahir, 24 hores abans de disputar-se l'enfrontament, el Comitè Espanyol de Disciplina Esportiva decidí concedir la suspensió cautelar de la sanció de tancament per dos partits de l'estadi bètic a causa del llançament d'una botella que acabà amb el porter de l'Athletic Armando a urgències el 15 de març passat. El president del CEDD, Liborio Hierro, explicà que el comitè havia pres aquesta decisió «per poder estudiar l'assumpte perquè hi ha complicacions per la nova llei en relació amb els estatuts de la Federació i cal definir si els incidents són molt greus, greus o lleus».

La plantilla que entrena Paco Chaparro ha volgut aïllar-se de tot el que ha envoltat aquesta setmana, però no ha pogut evitar que gairebé no es parli dels aspectes esportius de l'enfrontament. Chaparro té dues baixes per sanció, el lateral esquerre Fernando Vega i el migcampista Arzu, que seran substituïts per Damià i Juande respectivament, davant els blaugranes. Pot ser que el tècnic doni continuïtat al jove porter Espinosa.

Quant al Barça, ja no és notícia que Ronaldinho no hagi estat convocat pels seus suposats problemes físics, però tampoc no hi seran una setmana més els lesionats Deco, Márquez i Messi, com tampoc un Gabi Milito que ha tornat lesionat del seu darrer compromís internacional amb l'Argentina. Qui sí que ha pogut entrar finalment a la llista de Frank Rijkaard és Carles Puyol, que s'hagué de retirar lesionat en el minut 15 del partit internacional de dimecres amb Itàlia. El Barça necessita la victòria per continuar la seva persecució del lideratge i per afrontar amb la moral alta el partit de Lliga de Campions de dimarts.

Alineacions probables:

Reial Betis: Casto, Ilic, Juanito, Melli, Damià, Juande, Rivera, Edu, Capi, Mark González i Pavone.

FC Barcelona: Valdés, Zambrotta, Puyol, Thuram, Abidal, Xavi, Touré, Iniesta, Henry, Etoo i Bojan .

Àrbitre: Turienzo Àlvarez (Comitè castellanolleonès).

Camp: Ruiz de Lopera.

Hora: 20.00h.