TW
0

Tres canvis de líder, en TP'52, IMS 670 i IRC, marcaren la tercera jornada de la XXVI Copa del Rei de vela. Un dia de regates que va estar marcat pels continuus canvis de vent, tant en intensitat com en direcció. Els Transpac 52 i GP'42 completaren tres recorreguts sobrevent-sotavent de vuit milles, encara que la primera prova es va retallar de forma lleugera per la caiguda del vent. La primera prova es veié marcada per la davallada del vent, d'onze a set nusos, però també amb aquestes condicions Vasco Vascotto es va mostrar intractable. El TP'52 Mutua Madrileña es va col·locar al capdavant ja en el primer tram, posició que no abandonaria fins a la meta. Tot i això, en els següents parcials les coses no li varen anar tan bé, i va creuar la meta en vuitena i catorzena posicions, respectivament. Aquestes «travelades» varen ser aprofitades pel Siemens, que va protagonitzar una jornada bastant regular. Amb una segona, tercera i cinquena posicions, l'equip d'Alberto Roemmers i Pere Perelló, amb Paul Cayard com a tàctic, es feren amb la primera posició de la classe. Un lideratge molt còmode, ja que avantatgen el Mutua Madrileña en dotze punts. En no haver-hi descartaments en aquesta classe, l'equip mallorquí argentí ho té bé, encara que dins una flota tan igulada pot passar qualsevol cosa. En la tercera posició va aparèixer a la fi Russell Coutts, que a bord de l'Artemis va marcar dues primeres posicions, per si qualcú tenia dubtes sobre el seu potencial. D'aquesta manera, el vaixell suec va escalar de cop set posicions a la taula. El Bribón, del rei Joan Carles, va navegar sempre entre la primera meitat de la flota, i està classificat en la cinquena posició, mentre que el CAM del príncep Felip va lluir en la segona regata, en la qual va entrar segon.

No va passar el mateix en la nova classe GP '42 en què el líder sembla insuperable. Ahir, els xicots del Desafio Español que formen la tripulació del Quebramar-Chrysler tornaren a lluir-se, sent primers en les dues primeres mànigues. Qualque vegada havien de fallar i va ser en la tercera prova. Anaven tercers però en el primer pas de sotavent, en la porta, triaren la balisa equivocada i es quedaren sense vent, amb la qual cosa es veren relegats a la sisena posició. Tot i això, el Quebramar-Chrysler continua líder, fins i tot amb un punts d'avantatge més sobre el Zurich. Els monotips X-35 disputaren trs proves sobrevent-sotavent d'unes sis milles. El Marina Rubicón de Rafael Lasso va sumar un nou triomf parcial en la primera màniga, però en les següents es va haver de conformar amb una cinquena i quarta posicions. Tot i això manté el seu lideratge de la classificació amb cinc punts d'avantatge sobre el X Connexion.

La resta de les classes (IMS 570, IMS 670 i IRC) completaren una regata costanera d'unes 27 milles per la badia de Palma. En IRC, els germans del Swan 45 Earlybird tornaren a pitjar fort i es feren amb el triomf en aquesta prova, mentre que el segon fou el Farr 52 Plis Play. En IMS 570 l'Ícaro no amolla el lideratge ja que el seu màxim rival va tenir una mala actuació, mentre que en IMS 670 el Turismo Madrid, del campió olímpic José María Van der Ploeg, es posà líder.