Els millors vaixells TP52 tornaran a competir a la badia de Palma

La competició comptarà amb 24 vaixells de 13 països diferents

TW
0

La regata Breitling-Illes Balears, que s'ha consolidat com una de les etapes més competitives i emocionants del circuit MedCup, comptarà, entre el 18 i el 22 de juliol a Porto Portals, amb la participació de 24 vaixells de 13 nacionalitats. Totes les embarcacions, que són de la modalitat TP52, lluitaran per les Gorres de Plata i Or, una per a la classificació general i una per a la classe Corinthian, màxims guardons de la competició, segons anunciaren ahir els organitzadors en la presentació oficial de la prova. Les tripulacions procedeixen de l'Estat espanyol, Noruega, els Estats Units, Gran Bretanya, Àustria, Suècia, Argentina, Rússia, Itàlia, Portugal i Mònaco. La participació espanyola, un any més, està encapçalada pel «Bribón», de l'armador José Cusí i el patró del qual és el Rei Joan Carles, que va guanyar el Trofeu d'Alacant (primera etapa del Circuit Breitling MedCup) i és l'actual líder en la classificació.

També competiran l'Aifos de l'Armada Espanyola; «CAM», de Fernando León; «Balearia», de Gonzalo Araujo; «C&G Corporació Caixa Galicia», de Roberto Bermúdez; «Mútua Madrilenya», de Basc Vascotto; «Ono», d'Iñaki Castañer, i «Tau Ceràmica Andalusia», de Manuel Doreste. Entre els estrangers destaquen el «Fram XVI» (Noruega), del Rei Harald de Noruega; l'»Anònim Q8» (Itàlia), de Ricardo Simoneschi; «Artemis» (Suècia), de Russell Coutts; «Bambakou» (Els Estats Units) de Luis Doreste; «Bigamist 6» (Portugal), d'Alfonso Domingos; «C Quadrat Aspecto Astro» (Àustria), de Rainer Wilhelm; «Cristabella» (Gran Bretanya), de John Cook, i «Glory» (Els Estats Units), de John Buchan.

S'han inscrit, així mateix, la «Vall Romana - Pixen Machine» (Mònaco), de Peter de Ridder; «Patches» (Irlanda), d'Ian Walter; «Platoon» (Alemanya), d'Harm Müller Spreer; «Rusal Synergy» (Rússia), d'Andrey Nickolaev; «Stay Calm» (Gran Bretanya), de Stuart Robinson; «Siemens» (Argentina), de Guillermo Parada; «Valars» (Rússia), de Sergei Shentov, i «Windquest» (Estats Units), de Doug de Vos. La competició començarà el pròxim 18 de juliol en Porto Portals i finalitzarà el dia 22 amb un guanyador de cada classe. Per altra banda, fins a dotze regatistes del Club Nàutic s'Arenal participaran a partir de demà en el Campionat d'Espanya de Vela Infantil, que es disputa a Múrcia, fins el pròxim 29 de juny i que servirà per seleccionar les tripulacions que participaran a l'Europeu.