TW
0

El tennista mallorquí Rafel Nadal es classificà per disputar enguany la seva tercera final consecutiva en un Màsters Sèries, després d'haver-se imposat en les semifinals a l'australià Lleyton Hewitt per 2-6, 6-3 i 7-5, en un partit que va durar dues hores i mitja. Hi ha pocs tennistes del circuit que puguin fer mal a Nadal en els seus enfrontaments directes, i Lleyton Hewitt n'és un. És la seva bèstia negra, un jugador que l'incomoda en excés i dels pocs que en un intercanvi intens i permanent de pilotes el poden sorprendre i superar. Ja en la primera mànega, en la qual el manacorí va caure per un contundent 6-2, es va comprovar que la victòria no seria gens senzilla. El mallorquí, més pesat de cames que altres vegades i arrossegat per la gran quantitat de cops guanyadors de Hewitt des de la línia de fons, es va anar enfangant progressivament en el partit.

Va perdre la primera part del xoc, però això no va ser el pitjor. El manacorí estava preocupat per les sensacions que li havia deixat el primer set. Un Hewitt abassegador i un feble Nadal, incapaç de tenir el control del partit, feien preveure que el duel a la incòmoda terra d'Hamburg podia acabar més aviat del previst, i amb un resultat inesperat. En qualsevol cas, la segona mànega va servir per deixar les coses en el seu lloc. Tres jocs consecutius del número dos del món feren que la pressió passàs al tennista australià, que abaixà notablement els seus percentatges de servei i començà a naufragar, per repartir així defectuosament el seu domini des del fons de la pista. Sense un joc brillant, Nadal s'anà acostant al triomf en el segon set, mantenint els seus serveis amb relativa solvència. Va ser fonamental en el desenvolupament d'aquesta segona mànega la intel·ligència del campió de Roland Garros damunt la pista.

Tot just començat el tercer set, es va poder veure el Nadal de les grans ocasions, intractable i respectat pel seu rival, i que arriba a totes les pilotes per impossibles que siguin. Hewitt, cada vegada més desesperat pel que li venia a sobre i desconcertat per una pilota dubtosa que finalment va afavorir el manacorí, es va enfonsar i va acabar cedint el seu servei. En aquests moments del duel, Nadal va enllaçar consecutivament una sèrie de cops enroscats, típics del seu joc, però que fins aleshores se li havien resistit. El mallorquí dominava el seu servei amb superioritat, fins que arribà el joc vuitè d'aquesta mànega. Hewitt començà a repartir cops de dreta des del fons de la pista i aconseguí el seu primer break del set (4-4). La semifinal entrà en una fase d'errades d'ambdós tennistes. Finalment, Nadal aprofità el seu darrer servei en el partit per imposar-se per 7-5, i amb grans problemes, en una agònica darrera mànega i certificar així la seva victòria número 81. Avui jugarà la final del torneig amb Federer.