Nadal ja és el número 1 de l'any 2007

Superà Ferrer en dos sets i avui s'enfrontarà a Guillermo Cañas, que derrotà Calleri, a la final

TW
0

El manacorí Rafel Nadal, número dos mundial, disputarà la seva tercera final consecutiva del Godó, i ara s'enfrontarà a l'argentí Guillermo Cañas. Nadal derrotà ahir David Ferrer per 7-5 i 6-1 en una hora i 35 minuts de partit. Amb aquesta victòria, Nadal supera el suís Roger Federer a la classificació de la Carrera de Campions, rànquing de l'ATP confeccionat just amb els punts obtinguts en els tornejos de l'any. El bicampió de Roland Garros tindrà avui en Cañas el darrer obstacle per conquerir el seu 12è títol consecutiu damunt terra.

El principal favorit per aconseguir el trofeu complí els pronòstics i encadenà la seva victòria número 71 en terra davant un Ferrer que posà en dificultats el seu rival en el primer set, però que acabà baixant els braços al segon set davant la clara superioritat del mallorquí.

Ferrer acabà esgotat, destrossat, però va ser en el segon set. En el primer, jugà amb intensitat i gran encert fins que Nadal despertà amb el 5-5 i acabà adjudicant-se el parcial (7-5). Fins a aquest moment, l'alacantí plantà cara. El tennista de Jávea guanyà el seu servei en el primer joc del segon set, però aquí finalitzà la història del partit, perquè la resposta de nadal fou aconseguir sis jocs consecutius.

El número dos mundial, amb el marcador al favor seu, es va entonar poc a poc i acabà desplegant tot el seu repertori de cops, i Ferrer, sense saber com, passà de dur la iniciativa en algunes fases del primer set a córrer rere la bolla.

D'altra banda, Guillermo Cañas, que acabà amb una contractura en el braç esquerre, disputarà la seva primera final del Trofeu Comte de Barcelona, després de derrotar el seu compatriota Agustín Calleri en un disputat partit de tres hores que es resolgué en tres sets per 7-6 (1), 6-7 (5) i 6-2. Cañas s'adjudicà la victòria per la major solidesa del seu joc davant un Calleri extremadament irregular, capaç del millor i del pitjor.